ترافيک سفرهاى امريکايى ها به منطقه بر سر ايران

۲۷ بهمن ۱۳۸۸ | ۲۱:۴۳ کد : ۶۹۹۰ اخبار اصلی
منابع اسرائیلی اعلام کردند، جوزف بايدن، معاون رئيس‌ جمهوری ایالات متحده امريکا نيز قصد دارد طى روزهاى آينده به اسرائیل سفر کند. اين در حالى است که اکنون مايکل مولن رئيس ستاد ارتش امريکا و هيلارى کلينتون وزير امور خارجه اين کشور نيز در منطقه به سر مى برند.
ترافيک سفرهاى امريکايى ها به منطقه بر سر ايران

دیپلماسی ایرانی: ایهود باراک وزير جنگ اسرائیل در ديدار با مایکل مولن رئيس ستاد مشترک ارتش امريکا در تلاویو به بررسى آخرين تحولات منطقه، روابط دو جانبه و مساله هسته‌اى ايران پرداخت.

ايهود باراک در این ديدار اظهار داشت، با وجود برخى اختلاف نظرها بين امريکا و اسرائيل، روابط دو طرف محکم و استراتژيک است.

وى تاکید کرد، وجود اختلافات بين دوستان چيز عجيبى نيست و ما سعى مى‌کنيم تا با همکارى‌هاى مداوم اين اختلافات را پشت سربگذاريم.

باراک بار ديگر تصریح کرد که روابطى که ما را با امريکا به عنوان يکى از بزرگترين و قدرتمندترين کشورهاى جهان مرتبط مى‌سازد روابطى قوى و استراتژيک است.

مايکل مولن نيز با ابراز خرسندى از سفرش به اسرائيل اين سفر را با توجه به اهميت تحکيم ثبات در خاورميانه مهم دانست.

این در حالی است که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده برای تحت فشار قرار دادن ایران به منطقه آمد و با رهبران قطر و عربستان سعودی دیدار کرده است.

روزنامه يديعوت آحارونوت در این باره نوشت، مايکل مولن نگرانى دولت امريکا را از احتمال هرگونه حمله‌ اسرائيل به ايران به دليل فراگير شدن اين جنگ در منطقه به مقام‌هاى تل آويو ابلاغ کرد.

بر اساس اين گزارش موضوع ايران محور اختلافات امريکا و اسرائیل محسوب مى‌شود.

ايهود باراک همچنين در ديدار با مولن اظهار کرد، امريکا بارها ثابت کرده که در زمان آزمون کنار اسرائيل ايستاده است. واشنگتن دوست اساسى و مهم اسرائيل محسوب مى‌شود که حمايت‌هاى نظامى و مالى زيادى از ما به عمل آورده است.

مايکل مولن همچنين با گابى اشکنازى، رئيس ستاد مشترک ارتش اسرائیل و برخى از افسران بلند پايه ارتش اين رژيم ديدار کرد و به بررسى راهکارهای همکارى‌هاى نظامى بين دو طرف و آخرين تحولات مربوط به پرونده‌ى هسته‌اى ايران پرداخت.

در همین حال منابع اسرائیلی اعلام کردند، جوزف بايدن، معاون رئيس‌ جمهوری ایالات متحده امريکا نيز قصد دارد طى روزهاى آينده به اسرائیل سفر کند.

اين اولين سفر بايدن به اسرائیل پس از احراز پست معاونت رياست جمهورى امريکا است. به گفته‌ منابع اسرائیلی دفتر نخست وزيرى اين رژيم مقدمات سفر بايدن را فراهم مى‌کند.

 


نظر شما :