بلر: از حمله به عراق پشيمان نيستم

۱۹ دی ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۸ کد : ۶۶۷۲ اخبار اصلی
تونی بلر نخست‌وزير سابق انگليس بار ديگر تاکيد کرد که از مشارکت کشورش در جنگ عراق پشيمان نيست.
بلر: از حمله به عراق پشيمان نيستم

تونی بلر نخست‌وزير سابق انگليس بار ديگر تاکيد کرد که از مشارکت کشورش در جنگ عراق پشيمان نيست.

تونى بلر که اکنون نماينده ويژه کميته‌ چهار جانبه صلح را بر عهده دارد در گفت‌وگو با روزنامه‌ هاآرتص اظهار داشت که همچنان معتقد است صدام تهديدى براى کل منطقه بود.

وى تاکيد کرد که صدام از خانواده‌هاى فلسطينى براى انجام عمليات‌هاى شهادت طلبانه عليه اهداف اسرائيلى حمايت مالى مى‌کرد و او هرگز از مشارکت کشورش در جنگ عليه عراق پشيمان نيست.

بلر درباره موضوع تروريسم جهانى و گسترش آن در افغانستان و پاکستان، يمن و سومالى گفت: «چنانچه ما اين مساله را درک کنيم که موضوع به يک بحران و يک گروهى که ايدئولوژى واحدى را دنبال مى‌کند، مربوط مى‌شود؛ مى‌توانيم تروريسم را شکست داده و بر آن پيروز شويم.»

نخست وزير سابق انگليس تاکيد کرد، کسانى هستند که مى‌خواهند تلاش خود را بر پاکستان متمرکز کنيم؛ همان طور که عده‌اى ديگر نيز خواهان تمرکز فعاليت‌هاى ما در افغانستان و عده‌اى ديگر نيز در يمن هستند، اما تروريسم در تمامى اين مناطق وجود دارد و طبيعتا ما زمان زيادى را براى مبارزه با تروريسم و سرکوب آن صرف خواهيم کرد. تروريست‌ها نيز بايد درک کنند که ما همچنان به تحت پيگرد قرار دادن آنها ادامه مى‌دهيم. ما طى دو ماه بر صدام پيروز شديم اما پس از آن جنگ با طرف‌هاى خارجى هم‌چون القاعده و برخى شبه نظاميان بود.

بلر همچنین گفت: «برخى عناصر تروريستى که در انگليس حضور دارند همان عناصرى هستند که در يمن، سومالى و ديگر کشورها حضور دارند.»


نظر شما :