نتیجه دسیسه دولت آمریکا با همکاری القاعده

۲۱ شهریور ۱۳۸۶ | ۰۸:۴۷ کد : ۶۵۹ اخبار اصلی
گفتگو با الهامی الملیجی روزنامه نويس مصرى
نتیجه دسیسه دولت آمریکا با همکاری القاعده

یک تحلیلگر و روزنامه نگار مصری در گفتگو با خبرگزاری مهر در ایران با تاکید بر اینکه، شبکه تروریستی القاعده ساخته و پرداخته آمریکا و کشورهای غربی است، گفت: حادثه 11 سپتامبر نتیجه دسیسه دولت آمریکا با همکاری القاعده بود.

 

"الهامی الملیجی" تحلیلگر و روزنامه نگار مصری درگفتگو با گروه بین الملل خبرگزاری مهر به مناسبت ششمین سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001، درباره دلایل واقعی بروز این حادثه گفت: این سوال همچنان به صورت یک معمای واقعی باقی مانده است.

 

وی افزود: همه متخصصان درعلوم سیاسی و امور پرواز به سختی باورمی کنند که این عملیات بدون حمایت یا چشم پوشی برخی از مقامهای اجرایی کاخ سفید انجام شده باشد.

 

این روزنامه نگار مصری که با روزنامه الشرق الاوسط لندن نیزهمکاری می کند، درادامه درباره نتایج حوادث 11 سپتامبر گفت : این حوادث نتایج فاجعه آمیزی برای کشورهای اسلامی و عربی داشت.

 

وی درادامه با طرح این پرسش که به راستی چگونه یک مسلمان واقعی می تواند دست به چنین اقدامی بزند؟ تاکید کرد: همانطوری که می دانید اسامه بن لادن و گروه القاعده ساخته و پرداخته غرب و آمریکا است که به دنبال خود علامت های سوال زیادی دارد.

 

الهامی الملیجی که با تلویزیون مصر نیزهمکاری دارد و ازمسئولان روزنامه بین المللی الحقیقه است، درادامه سخنان خود تصریح کرد : از شما می پرسم آیا می توانید به یک اقدام مثبتی که این گروه های موسوم به القاعده به نفع اسلام انجام داده باشند، اشاره کنید؟ پس حوادث 11 سپتامبر همچنان به دنبال خود علامات سوال دارد.

 

این تحلیلگر مصری که مسئولیت برنامه هایی را در تلویزیون nbn لبنان نیز برعهده دارد، در ادامه این مصاحبه خاطرنشان کرد: بنابراین می توان به این نتیجه رسید که این حوادث ، نتیجه دسیسه ای است که یک شبه ازسوی امپراتوری شر(جهان)، کاخ سفید، با همکاری مستقیم یا غیرمستقیم آنچه که گروه القاعده نامیده می شود، طراحی شد.

 

 "الهامی الملیجی" درباره این مطلب که گزارش های صادره براین مسئله تاکید دارد که در روزوقوع حادثه بیش از 4500 تن از کارمندان یهودی ساختمان های وزارت دفاع و تجارت جهانی در محل کار خود حاضرنشدند، اینگونه خاطرنشان کرد: درتایید این مطلب باید گفت که حتی گزارش هایی نیزصادره شده است که مبنی اینکه سازمان جاسوسی صهیونیستی پیش ازوقوع این حوادث ازآن مطلع بود.

 

وی افزود: نمی توان بین دسیسه های صهیونیستی و دسیسه های دولت شر آمریکا فرق قائل شد. به این ترتیب می توان گفت این اقدام یک اقدام صهیونیستی آمریکایی بوده است که دستانی که ( به نظرمی رسد) اسلام را پذیرفتند والقاعده نام دارند با این اقدام همکاری داشتند.

 

الملیجی تاکید کرد: اما این دستان ، دستانی است که علیه امت اسلامی فعالیت می کند.

 

این تحلیلگر مصری که با مجله الاهرام العربی مصر نیز همکاری دارد، درپاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما آمریکا با این دسیسه خود به اهداف خود دست یافته است؟ پاسخ داد: با کمال تاسف باید گفت بله، آمریکا به بعضی ازاهداف خود برای بدنام کردن وجهه اسلام و مسلمانان در نزد ملت های غربی رسیده است.

 

الهامی الملیجی درادامه گفتگو با مهر افزود: آمریکا توانسته است فضایی از کینه و دشمنی علیه مسلمانان به وجود آورد و حتی از این عملیات برای سرپوش نهادن بر اقدامات جنایتکارانه اش علیه امت اسلامی به ویژه مجاهدان فلسطین اشغالی و بدنام کردن مبارزات آنان بهره ببرد.

 

تحلیلگرمصری درپاسخ به اینکه آیا این اقدام آمریکا جهان را ناامن نکرده است و نظرشما درباره عواقب این اقدام چیست؟ گفت: با تشکر از طرح این سوال باید بگویم که همانطوری که می دانید دولت کنونی آمریکا که نومحافظه کاران درآن حضوردارند، به ایده خرابکارانه ای گرایش دارند به طوری که تاحدی تحت تاثیر اندیشه های "تروتسکی" است که ایجاد حالتی از ناامنی و هرج و مرج مهلک در چارچوب این ایده قرار دارد و اینان این افراد را افکار خلاق می نامند هرچند این افکار فقط دسیسه های شیطانی را طراحی و خلق می کند.

 

وی افزود: دراین چارچوب ازحادثه 11 سپتامبر سوء استفاده شد و به این بهانه، دست درازی آمریکا درکشورهای اسلامی و عربی از افغانستان گرفته تا فلسطین و عراق گسترش یافت و درحال حاضرآمریکا درنظر دارد تا به سوی لبنان، سوریه و ایران هم دست درازی کند. هیچ یک ازکشورهای اسلامی و عربی از این توطئه شیطانی صهیونیستی آمریکایی به دور نیستند.

 

الهامی الملیجی درباره اینکه آمریکا هرآنچه را که به ضرر خود است تروریسم می نامد و درمقابل ازهرآنچه که به نفعش است هرچه که می خواهد باشد، دفاع می کند، اینگونه اظهارنظرکرد که دولت شر آمریکا به خود این حق را می دهد که انسان ها را به تروریست ها وافراد پاک تقسیم کند و همین دولت هرکسی را که از میهن و تمامیت ارضی کشورخود دفاع می کند، تروریست می نامند، اما درمقابل، مزدوران خود را انسانهایی پاک می شمارند.

 

این تحلیلگر و روزنامه نگار مصری درادامه افزود: این ارزیابی درست نیست. دراین چارچوب شاهد هستیم که دولت آمریکا اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را در فلسطین دفاع ازخود می نامد و درمقابل مقاومت مبارزین ومجاهدین فلسطینی را در برابر اشغالگری، اقداماتی تروریستی قلمداد می کند. دولت آمریکا تنها با یک چشم، آن هم با نگاه سیطره برجهان می نگرد.

 

وی درادامه این پرسش را مطرح می کند که اقدامات آمریکا را درعراق و یا همپیمان آن را درفلسطین چه می توان نهاد؟ آیا تنها نهادن واژه تروریسم درخوراین اقدامات که علمای تاریخ و سیاست نیز با آن موافقند، مناسب نیست؟

 

الهامی الملیجی درپاسخ به پرسشی دیگر مبنی براینکه هدف مسئولان آمریکایی از ترویج این موضوع که القاعده درصدد ایجاد ناامنی درخاک آمریکا است، چه می تواند باشد، گفت : من براین باورنیستم که گروه القاعده به تنهایی بدون حمایت سازمان جاسوسی آمریکا که به این گروه در رشد و نموش کمک کرده است، قادر به انجام عملیاتی درخاک آمریکا باشد.

 اما اینکه چرا درحال حاضر چنین موضوعی را ترویج می کنند، جای شک و تردید دارد و این موضوع را به ذهن متبادر می کند که ائتلاف صهیونیستی آمریکایی در صدد طراحی دسیسه ای علیه امت اسلامی مان باشند و به دنبال بهانه هستند و این را نیز باید بگویم که همپیمانان القاعده ای آنان نیز، دائما زمینه را برای توجیه و بهانه آوردن فراهم می کنند.


نظر شما :