مانور موشکى امريکا در پاسخ به سجيل ۲

۰۱ دی ۱۳۸۸ | ۱۶:۴۰ کد : ۶۴۹۷ اخبار اصلی
قرار است در این مانور نظامی پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک امریکا مورد آزمایش قرار گیرند.
مانور موشکى امريکا در پاسخ به سجيل ۲

دیپلماسی ایرانی: منابع نظامی امریکایی اعلام کردند، ایالات متحده امریکا در پاسخ به آزمایش‌های موشکی ایران که هفته گذشته انجام شد، مانور نظامی اعتراضی‌ای انجام خواهد داد. قرار است در این مانور نظامی پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک و ادوات نظامی دفاعی امریکا مورد آزمایش قرار گیرند.

به گزارش سی‌ان‌ان، قرار است این مانور در ماه آینده میلادی با نظارت آژانس دفاع موشکی امریکا انجام شود و هدف از آن رو در رویی با حملات موشکی احتمالی ایران به خاک امریکا اعلام شده است. پیش‌ از این امریکا موشک‌های کره شمالی را تهدیدی جدی برای امنیت و تمامیت ارضی خود می‌دانست.

این مانور موشکی، موشک‌های جدیدی از نوع "توان 2" را که از برنامه‌های پیشرفته الکترونیکی بهره می‌برد و می‌تواند با استفاده از اطلاعات الکترونیکی تعبیه شده در خود موشک‌های هجومی موجود در فضا را ردیابی و منهدم کند، مورد آزمایش قرار خواهد داد.

از سوی دیگر ریک لینر سخنگوی آژانس دفاع موشکی امریکا در این باره گفت: «واشنگتن در نظر دارد از نظام پیشرفته موسوم به توان 2 که نوع پیشرفته‌ای از موشک‌های شارژی است و اکنون در آلاسکای شمالی و کالیفرنیای جنوبی مستقر است، استفاه کند.»

لینر همچنین گفت: «ایالات متحده اگر مورد تهدید موشک‌های قاره‌پیمای ایران قرار گیرد از پایگاه نظامی خود در آلاسکا فورا مورد هجوم قرار خواهد گرفت و موشک‌هایش خنثی خواهند شد. مسافتی که موشک‌های مستقر در آلاسکا برای تعقیب موشک‌های قاره‌پیمای ایران کوتاه‌تر از مسیر مرکز نظامی کالیفرنیای جنوبی است.»

ایرن هفته گذشته موشک دور برد و اصلاح شده سجیل 2 را با موفقیت مورد آزمایش قرار داده بود.      


نظر شما :