پچپچه‌ها/ حاشیه های یک فروشگاه خارجی در تهران/ تجویز روش روسی برای غنى‌سازى اورانيوم

۱۲ مهر ۱۳۸۸ | ۱۸:۰۹ کد : ۵۸۶۸ اخبار اصلی
در این بخش: آیا برای غنى‌سازى اورانيوم ايران از روش روسی استفاده می شود؟، اقداماتی که بوی تعطیلی تدریجی کوی دانشگاه تهران را می دهد، اعضاى منصف جدید دادگاه مطبوعات، حاشیه های یک فروشگاه خارجی در تهران.
پچپچه‌ها/ حاشیه های یک فروشگاه خارجی در تهران/ تجویز روش روسی برای غنى‌سازى اورانيوم

آیا برای غنى‌سازى اورانيوم ايران از روش روسی استفاده می شود؟

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از يک منبع روس اعلام کرد در صورتى ‌که آژانس بين‌المللى انرژى اتمى طرح غنى‌سازى‌ تکميلى اورانيوم ايران را مطرح کند، روسيه براى انجام آن آمادگى دارد.

اين خبر را نووستى از يک منبع آگاه روس که نامى از آن نبرد اما او را آشنا با روند مذاکرات گروه 1+5 و ايران معرفى کرد، نقل کرد.

رسانه های ایرانی به این خبر افزوده اند: اين در حالى است که مسکو بيش از 10 سال است که به تعهد خود در قبال تهران براى را‌ه‌اندازى نيروگاه بوشهر عمل نکرده و هربار به بهانه‌اى آن را به تعويق مى‌اندازد.

اقداماتی که بوی تعطیلی تدریجی کوی دانشگاه تهران را می دهد

با گذشت بیش از سه ماه از حمله گروه های فشار به کوی دانشگاه نه تنها اقدامی در جهت معرفی و برخورد با مهاجمین صورت نگرفته است بلکه مجموعه مدیریتی دانشگاه در اقدامی سوال برانگیز وارد فاز تعطیلی تدریجی کوی دانشگاه شده اند.

به گفته دانشجویان، دانشگاه تهران در سال تحصیلی جدید اقدام به اسکان دانشجویان ورودی 88 در خوابگاه های تازه تاسیس خارج از مجتمع کوی کرده است که این مسئله با توجه به کمبود امکانات و بعد مسافت مشکلات عدیده ای برای این دانشجویان فراهم آورده و باعث گسترش نارضایتی در میان دانشجویان شده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، برخی از دانشجویان که با جمع آوری امضا و نامه نگاری و ملاقات با مسئولین اعتراض خود را به شرایط نامناسب خویش اعلام داشته اند، با بی توجهی مسئولین مواجه شده اند. از سوی دیگر کاهش ظرفیت مجتمع کوی و برخی تهدیدات علیه دانشجویان به دستور شورای عالی امنیت ملی و در راستای برخورد با هر گونه اعتراضات احتمالی در دانشگاه تهران در اعتراض به وقایع پس از انتخابات صورت گرفته است.

اعضاى منصف جدید دادگاه مطبوعات

اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان تهران اعلام شد. این افراد که نمایندگان اصناف و اقشار مختلف معرفی شده اند، نزدیکی فکری و سلیقه ای جملگی اصناف کشور را به خوبی نمود می بخشد.

این اعضا عبارت اند از: 1-دکتر عباس شکری (پزشکان) 2- محمدحسین موسی پور (روحانیون) 3-علی اکبر کساییان (روزنامه نگار و مدرس) 4- حبیب‌الله عسکر اولادی (اصناف و بازار) 5-حسن حمیدزاده (بسیج) 6-حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان (خانواده شهدا) 7-مرتضی آخوندی (ناشر) 8- نصیر الدین نیک نژاد 9-علیرضا سربخش (جانبازان) 10-یوسف غروی قوچانی 11- منیره نوبخت (استاد دانشگاه و نماینده زنان) 12 -عفت شریعتی (استاد دانشگاه و نماینده زنان) 13-جمال شورجه (فیلم ساز) 14- دکتر عبدالصمد خرم‌آبادی (دادیار دیوان عالی) 15-زهرا مشیر (استاد دانشگاه و نماینده زنان) 16- احمد مومنی راد (استاد دانشگاه) 17- حبیب کاشانی (ورزشکاران) 18-روح‌الله جمعه‌ای (نماینده کارگران) 19- سید فضل الله موسوی (نماینده حقوقدانان) 20-مهدی فضایلی (نماینده خبرگزاری ها) 21- محمد صادقی مقدم (نماینده استادان و استاد دانشگاه) هستند.

در میان اعضاى سابق هيات منصفه مطبوعات نام هایی چون على رضا مختارپور، فيروز اصلانى، بيژن نوباوه، سيد احمد زرهانى، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلى نظام زاده، قدرت الله رحمانى، حجت الاسلام والمسلمين دعاگو، فاطمه کروبى، لاله افتخارى و مريم سويزى به چشم می خورد.

حاشیه های یک فروشگاه خارجی در تهران

یک فروشگاه زنجیره ای فرانسوی – اماراتی در حالی از یک ماه قبل بی سروصدا کار خود را در غرب تهران آغاز کرده است که طبق گزارش رسانه ها، با وجود خارجی بودن صددرصد آن، از دولت نهم مجوز فعالیت گرفته است.

به گزارش آینده، برخی ویژگی ها باعث شده است تا افتتاح یک شعبه از فروشگاه زنجیره ای هایپر استار در غربی ترین نقطه تهران، مرکز توجه بسیاری از شهروندان تهرانی شود.

این شرکت اولین مارکت واقعی خارجی در تهران است و گویا طبق توافقات با دولت ایران قرار است شعبی در کرج، مشهد، اصفهان و شیراز نیز ایجاد کند.

جالب اینجاست که این فروشگاه که عملاً شعبه ای از فروشگاه مشهور و بین المللی کارفور فرانسه به شمار می رود، از روزنامه فیگارو در جریان جنگ اسراییل – غزه مطلبی را منتشر کرد که شاید یکی از دلایل پرهیز استفاده از نام واقعی شرکت توسط مدیران این شرکت و کشور میزبان باشد، نام کارفور استفاده نمی کند.

این فروشگاه در حالی مجوز فعالیت در ایران گرفته که شعب اصلی آن در فرانسه، بارها با مخالفت هایی از سوی مسلمانان همراه شد. از آن جا که این فروشگاه متهم به کمک به اسراییل شده بود، در زمان جنگ غزه بارها مسلمانان و گروه های چپ، شعب این فروشگاه را در فرانسه اشغال کرده و شعارهایی در این زمینه دادند که در نتیجه کارفور به خاطر بایکوت مسلمانان سال گذشته مواجه با ضرر بی سابقه ای شد. احتمال می رود علت این که در ایران اقدام به احداث فروشگاه کرده اند بیشتر به خاطر تبلیغ این فروشگاه نزد مسلمانان باشد.


نظر شما :