پچپچه‌ها/ آهنگ‌های شاد، شعارهای سیاسی و فوتبال/ دانشجویان فریب خورده آگاه شدند

۱۱ مهر ۱۳۸۸ | ۲۱:۲۰ کد : ۵۸۵۸ اخبار اصلی
در این بخش: نفروختن اس 300 به ايران براى رابطه مسکو- واشنگتن بهتر است، دانشجویان فریب خورده آگاه شدند، خالد مشعل‌ هم از واژه خلیج ‌عر‌بی استفاده‌ کرد، آهنگ‌های شاد، حرکات موزون، شعارهای سیاسی و فوتبال، علت نبود ایران در جلسات رسمى نابوکو صرفا مسائل سياسى است.
پچپچه‌ها/ آهنگ‌های شاد، شعارهای سیاسی و فوتبال/ دانشجویان فریب خورده آگاه شدند

نفروختن اس 300 به ايران براى رابطه مسکو- واشنگتن بهتر است

بعد از آنکه گفته شد تدبیر جدید باراک اوباما برای دست شستن از استقرار سامانه ضد موشکی در اروپای شرقی با هدف همراه کردن روسیه با سایر کشورهای 1+5 علیه ایران اتخاذ شده است، حالا کنستانتين ماکينکو معاون رييس مرکز تحليل استراتژى و فن‌آورى روسیه در گفت‌وگو با خبرگزارى نووستى می گوید که امتناع روسيه از قرارداد عرضه‌ سيستم‌هاى دفاعى اس - 300 به ايران، مى‌تواند اقدامى براى نشان دادن حسن نيت روسيه در پاسخ به تصميم آمريکا براى عدم استقرار مقر سوم سپرضدموشکى خود در اروپا باشد.

هفته‌ گذشته در رسانه‌هاى غربى اخبارى منتشر شد مبنى بر اينکه فدراسيون روسيه مى‌تواند از قرارداد عرضه‌ سيستم‌هاى دفاع ضدهوايى اس - 300 به ايران در عوض تحقق قرارداد عرضه اس - 300 به عربستان سعودى امتناع کند.

ماکينکو در اين باره گفته است: صرف‌نظر کردن از قرارداد با ايران را مى‌توان پاسخ روسيه به "راه‌اندازى دوباره" روابط با آمريکا و نيز به صرف‌نظر کردن آمريکا از استقرار سپر ضدموشکى در اروپا قلمداد کرد.

برخی منابع خبری علت اصلی انصراف روسیه را از فروش اس 300 به ایران، فشارهای مسئولان رژیم صهیونیستی عنوان کرده اند.

دانشجویان فریب خورده آگاه شدند

غلامرضا قربانی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان به خبرگزاری مهر گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان در حوادث پس از انتخابات شاهد وقایعی بود که حاکی از آن بود که خطی از خارج دانشگاه به برخی دانشجیان که ساده بودند داده می شد و این عده تحت تاثیر قرار می گرفتند.

وی افزود: دانشجویان ما راضی به این کار نیستند اما کافی است که چند نفر با قصد تشویش اذهان دانشجویان وارد دانشگاه شده و آنها را تحریک کنند تا فضای دانشگاه به سمت ناصحیحی کشیده شود.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: یکی از بهترین راه های جلوگیری از این حوادث افزایش آگاهی دانشجویان است. خوشبختانه عده ای که در جریان بعد از انتخابات تجربه نداشتند و فریب خوردند اکنون تجربه پیدا کرده و آگاه شده اند.

وی از چگونگی آگاه سازی و تزریق تجربه کافی به این دانشجویان فریب خورده سخنی نگفت. پیشتر چند فعال سیاسی بازداشت شده نیز به فریب خوردگی خود در جریان حوادث انتخابات و سپس احیای فکری و آگاهی به اشتباهاتشان در مدت حضور در زندان اعتراف کرده بودند.

همچنین رییس دانشگاه رازی کرمانشاه درباره احکام کمیته انضباطی این دانشگاه درباره دانشجویان باصطلاح متخلف حوادث پس از انتخابات گفت: احکامی که تاکنون توسط کمیته انضباطی این دانشگاه صادر شده منجر به اخراج هیچ دانشجویی نشده و تنها به محرومیت از یک یا دو ترم تحصیل منجر شده است.

خالد مشعل‌ هم از واژه خلیج ‌عر‌بی استفاده‌ کرد

خبر آنلاین خبر داد، خالد مشعل رییس دفتر سیاسى جنبش مقاومت اسلامى فلسطین (حماس) از واژه جعلى خلیج عربى در سخنرانى خود در قلعه صلاح الدین دمشق استفاده کرده است.

وى جمعه شب در سخنرانى خود به مناسبت جشن قدس پایتخت فرهنگى جهان عرب در سال 2009 گفته است: امیدوارم همه کشورهاى اسلامى از شمال آفریقا، مصر، عربستان، سوریه، خلیج ع رب ى، ایران، اندونزى تا مالزى در یک صف در برابر دشمن بایستند.

جشن قدس پایتخت فرهنگى جهان عرب در سال 2009 و سالروز آزادى شهر قدس توسط صلاح الدین ایوبى جمعه شب در قلعه صلاح الدین دمشق برگزار شد.

آهنگ‌های شاد، حرکات موزون، شعارهای سیاسی و فوتبال

اتفاقی که شورای تامین استان و مسئولان فدراسیون فوتبال ایران نگرانش بودند، رخ داد و اتفاقا به شکلی عجیب و باورنکردنی هم رخ داد.

قبل از برگزاری دربی معروف پایتخت میان دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس، نگرانی هایی مبنی بر سر دادن شعارهای سیاسی و یا حضور سبزپوشان در ورزشگاه وجود داشت و به همین دلیل، تمهیدات مختلفی برای جلوگیری از این وقایع اندیشیده شد.

آنچه در این میان انتظار نمی رفت، تبدیل شدن یک اعتراض فوتبالی به اعتراض سیاسی و سیاسی خواندن فوتبال ایران از سوی تماشاگران بود. به همین منظور چاره ای فوق العاده سریع اندیشیده شد و تلاش شد از پخش شعارها توسط رسانه ها جلوگیری شود. در پایان بازی سیستم های صوتی ورزشگاه به پخش آهنگ های شاد با صدای زیاد پرداخت و فوتبال سرد و یکنواخت آبی و قرمز را به یک پارتی تبدیل کرد.

در این میان از یکسو تماشاگران فریاد می زدند «فوتبال با سیاست نمیخوایم نمیخوایم» و از سوی دیگر بلندگوها اقدام به پخش شادترین ترانه ها کرده بودند.

علت نبود ایران در جلسات رسمى نابوکو صرفا مسائل سياسى است

سيد رضا کسايى‌زاده مديرعامل شرکت ملى صادرات گاز ايران به ایسنا گفت: درباره امضاى قرارداد نابوکو، بعضى از کشورهاى تامين‌کننده در زمان امضاى قرارداد حضور داشته‌اند ولى هنوز با هيچ کشور تامين‌کننده‌اى قرارداد امضا نشده است.

کسايى‌زاده با تاکيد بر اينکه علت نبود ما در جلسات رسمى نابوکو صرفا مسائل سياسى است، خاطرنشان کرد: ولى اينکه آنها به گاز ما نياز دارند، يک امر واقعى است و نمى‌شود آن را کتمان کرد زيرا شرکت‌هاى بزرگ اروپايى همچنان براى واردات گاز از ايران مذاکره مى‌کنند.

 

وى با اشاره به شدت گرفتن مذاکرات اخير اروپايى‌ها با ايران تصريح کرد: هم اکنون بحث‌هاى قيمتى آغاز شده و اگر به توافق برسيم، به طور قطع بخش اعظم گاز خط لوله نابوکو از طريق ايران تامين خواهد شد.


نظر شما :