پچپچه‌ها/ نگرانی روس‌ها از آزمایش‌های موشکی تهران/ هر ایرانی یک موشک

۰۸ مهر ۱۳۸۸ | ۲۲:۴۱ کد : ۵۸۳۴ اخبار اصلی
در این بخش: کمیته حقیقت یاب مجلس در شبکه موجود نمی‌باشد، تکذیب استاندار تکذیب شد، حضور ناوچه سینا در خزر و نگرانی روس‌ها از آزمایش های موشکی تهران، هر ایرانی یک موشک.
پچپچه‌ها/ نگرانی روس‌ها از آزمایش‌های موشکی تهران/ هر ایرانی یک موشک

کمیته حقیقت یاب مجلس در شبکه موجود نمی‌باشد

زمزمه بی ثمر یا فرمالیته بودن تشکیلاتی چون کمیته حقیقت یاب مجلس از همان روز تشکیل این کمیته بر سر زبان ها افتاده بود.

حالا بعد از گذشت چند ماه یکی از اعضای کمیته حقیقت یاب مجلس خبر داده است: گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس تا کنون تهیه نشده است و این کمیته در یک ماه و نیم گذشته هیچ جلسه‌ای برای جمع بندی نداشته است.

حمید رضا کاتوزیان در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که چطور شما در مصاحبه های گذشته از نهایی شدن این گزارش خبر داده بودید، گفت: علت این بود که افرادی که مسئول تهیه این گزارش بودند مدام سخن از تهیه آن گفتند اما در زمان کنونی هیچ گزارشی آماده نشده است، زیرا در صورت تهیه گزارش باید یک جلسه برای جمع بندی آن تشکیل شود که در یک ماه و نیم گذشته هیچ جلسه‌ای تشکیل نشده است.

وی یادآور شده است: به نظر می‌رسد فرد یا افراد مسئول که ماموریت نوشتن این گزارش را داشتند پیگیری لازم را نداشته و هیچ اقدامی برای تهیه آن نکرده‌اند.

این کمیته بعد از حمله عده ای ناشناس به کوی دانشگاه و مجتمع مسکونی سبحان در حوادث اعتراضی نسبت به نتایج انتخابات تشکیل شد و ماموریت شناسایی عوامل حمله کننده به کوی و مجتمع سبحان و همچنین بررسی ابعاد دیگر این حادثه را بر عهده داشت.

تکذیب استاندار تکذیب شد

استاندارى تهران با انتشار جوابيه‌اى عمومى، اخبار منتشر شده مبنى بر احضار مالکان خودروهايى که در زمان اعتراض های خیابانی اقدام به بوق زدن کرده‌اند را تکذيب کرد ولی خبرگزاری ایسنا با اعلام اینکه فایل صوتی صحبت های آقای استاندار را در اختیار دارد، این تکذیبیه را رد کرد.

مرتضى تمدن ــ استاندار تهران ــ در واکنش به خبرسازى چند سايت خبرى با محوريت خبرگزارى ايسنا که مدعى شده بودند به دستور استاندار تهران مالکان اين گونه خودروها احضار و با آنان برخورد خواهد شد، گفت: من صدور هر گونه دستور و تصميم‌گيرى در اين زمينه را به شدت تکذيب مى‌کنم و هرگز چنين دستور و تصميمى اتخاذ نشده است.

وی این مقوله را به طنز سياسى شبيه کرد و آن را دروغ خواند. با این حال ایسنا در توضیح تکذیبیه استاندار نوشت: استاندار محترم تهران در حالى گفت‌وگوى خود با ايسنا را تکذيب مى‌کند که فايل صوتى اين گفت‌وگو که بدون هيچ دخل و تصرف از سوى خبرنگار ايسنا منتشر شده، موجود است و در صورت نياز قابل ارائه است.

حضور ناوچه سینا در خزر و نگرانی روس‌ها از آزمایش های موشکی تهران

خبرگزاری ریا نووستی به نقل از دمیتری راگوزین نماینده دائم فدراسیون روسیه در ناتو نوشت: برنامه های موشکی ایران نمی تواند سبب نگرانی روسیه نباشد.

راگوزین درباره آزمایش های موشکی اخیر در ایران گفته است: ما می خواهیم همه چیز و یا تقریبا همه چیز را درباره آینده این برنامه های موشکی بدانیم و اینها (برنامه ها) نمی توانند نگرانی برانگیز نباشند.

ایران روز دوشنبه در چارچوب رزمایش پیامبر اعظم 4، موشک بالستیک شهاب-3 را پرتاب کرد که می تواند اهدافی در خاک اسراییل را منهدم کند. پس از آن با موفقیت موشک دوپله ای سجیل با سوخت جامد را آزمودند و پس از آن موشک های شهاب-1 و شهاب-2 با برد 300-700 کیلومتر را در چارچوب رزمایش پرتاب کردند.

همچنین جدیترین ناوچه موشک انداز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام سینا که توسط وزارت دفاع ساخته شده است، روز سه شنبه طی مراسمی با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه 4 نیروی دریایی ارتش به آب های دریای خزر انداخته شد.

همه این برنامه ها در سالگرد آغاز جنگ هشت ساله ایران و عراق و در آستانه گفتگوهای ایران و غرب در ژنو انجام شد.

هر ایرانی یک موشک

فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران اعلام کرد: هر روز بر تعداد موشک های ایران اضافه می شود.

حسین سلامی در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت که خطوط تولید موشک های ایرانی متنوع و گسترده است و هر روز بر تعداد موشک‌ها اضافه می‌شود.

وی صنعت موشکی را کاملا بومی خواند و افزود: تولیدات آن به روز است و زمانی که تولید موشک در سطح وسیعی صورت می‌گیرد، دو خاصیت ایجاد می‌شود؛ ‌اول اینکه نگهداری کننده موشک‌ها با مشکل مواجه می‌شوند چرا که موشک در مکان‌های مطمئن باید ذخیره‌سازی شود و دوم اینکه قدرت اداره جنگ‌های طولانی مدت را به کشور می‌دهد یعنی این قدرت پایان‌پذیر نیست.

آن بخش از اظهارات سلامی که گفته "در صورت تولید وسیع موشک، نگهداری آن با مشکل مواجه می شود" بسیار قابل تامل است.


نظر شما :