پچپچه‌ها/ دو قاضى کمک داور داربی تهران شدند/ شایعه آموزش انتحارگری توسط 18 ایرانی در هرات

۰۷ مهر ۱۳۸۸ | ۲۳:۰۹ کد : ۵۸۲۸ اخبار اصلی
در این بخش: گسترش آنتن‌های پارازیت‌ساز در تهران، دو قاضى کمک داور داربی تهران شدند، 18 کرد ایرانی برای آموزش عملیات انتحاری وارد هرات شدند، بان‌کى‌مون از پاسخ به سوالات احمدی‌نژاد عاجز ماند، والی هرات ایران را متهم کرد و...
پچپچه‌ها/ دو قاضى کمک داور داربی تهران شدند/ شایعه آموزش انتحارگری توسط 18 ایرانی در هرات

آزادگان جنوبى به چينى‌ها رسيد

شرکت ملى نفت چين قراردادى را در زمينه توسعه ميدان نفتى آزادگان جنوبى با شرکت ملى نفت ايران به امضا رساند.

تابناک به نقل از شبکه پرس تى وى اعلام کرد، اين قرارداد روز يک شنبه در سویيس بين دو شرکت به امضا رسيد و بر اساس آن شرکت چينى 70 درصد سهام کل پروژه را خريدارى مى کند.

قرار است از اين ميدان 260 هزار بشکه در روز نفت توليد شود. هزينه توسعه اين ميدان 2.5 ميليارد دلار برآورد شده است.

شرکت ملى نفت چين در ژانويه سال جارى در مناقصه توسعه ميدان آزادگان شمالى نيز برنده اعلام شد و 70 درصد سهام اين ميدان را به دست آورد. ده درصد سهام اين ميدان به شرکت ژاپنى اينپکس و 20 درصد به شرکت ملى نفت ايران اختصاص دارد.

دو قاضى کمک داور داربی تهران شدند 

در حالی که تغییر و تحولات مدیریتی در تیم های فوتبال کشور دامن دوستداران این رشته ورزشی را گرفته و دو تیم پرطرفدار پایتخت نیز از این اقدام ها مصون نبوده اند، حالا سیاست به شکل عریان تری وارد ورزشگاه ها شده است.

بعد از اینکه در جریان مسابقه معروف استقلال - استیل آذین نمادهای سبز به جای چمن از روی سکوها سر درآورد، حالا تمهیدات ویژه ای از سوی پلیس و شورای تامین استان تهران برای برقراری امنیت داربی مهم روز جمعه درنظر گرفته شده است.

يک مقام قضايى گفته است: در بازى روز جمعه تيم هاى استقلال - پيروزى دو قاضى در محل ورزشگاه آزادى تهران مستقر مى شوند تا به جرايمى که در وزرشگاه رخ مى دهد، بى درنگ رسيدگى کنند. همچنین کشيک "دادسراى ناحيه 5" و "دادسراى مرکز" براى رسيدگى به تخلفات خارج از ورزشگاه آزادى اختصاص يافته است.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که مدیران و هواداران قرمزها نسبت به انتخاب قاضی میدان - منظور داور مسابقه است - اعتراض کرده و خواهان قضاوت داور دیگری شده اند. حالا قاضی هایی روی سکوها ناظر رفتارهای سبز تماشاگران هستند و یک قاضی نامطمئن نیز روی زمین سبز داوری خواهد کرد.

18 کرد ایرانی برای آموزش حملات انتحاری وارد هرات شدند

شبکه اطلاع رسانی افغانستان در ستون شایعاتش نوشته است، از قریه سیوشان هرات گزارش رسیده است که تعداد 18 کرد ایرانی برای آموزش حملات انتحاری وارد این منطقه شده اند. در میان این افراد چهار زن نیز دیده شده است.

این شایعه حاکی است، نامبردگان در منزل بشیر احمد قناعت سکونت دارند. بشیر قناعت داماد غلام یحیی اکبری - از فرماندهان ارشد طالبان در غرب افغانستان - است.

افشای تبانی در بزرگترین مزایده معدنی کشور  

روزنامه اعتماد گزارش داد، تبانی سه شرکت خریدار معدن انگوران در مزایده برای دیوان محاسبات کشور محرز شده و این نهاد رای به ابطال مزایده این معدن خواهد داد.

جمشید انصاری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: دیوان محاسبات معتقد است سه شرکت توسعه معادن روی ایران، پاسارگاد و بازرگانی روی ایران تبانی کرده اند تا بزرگ ترین معدن سرب و روی خاورمیانه را با کمترین قیمت به اختیار خود درآورند. این معدن دو سال پیش به قیمت 600 میلیارد تومان قیمت گذاری شده بود که در مزایده اخیر با قیمت کف 153 میلیارد تومانی معامله شده است. شرکت توسعه معادن روی ایران با پیشنهاد قیمت 186 میلیارد تومان برنده این مزایده شده که دیوان محاسبات کشور معتقد است این شرکت با تبانی انگوران را با کمترین قیمت به مالکیت خود درآورده است. دیوان محاسبات کشور اعلام کرده این سه شرکت آن قدر ناشیانه تبانی کرده اند که حتی فرم های درخواست مزایده با یک خط نوشته شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، نبود نگاه اقتصادی را مشکل اساسی واگذاری این معدن می داند و می گوید نه دولت و نه بخش خصوصی برای این ثروت خدادادی برنامه ای اقتصادی ندارند. دولت فقط می خواهد معادن را بفروشد و از قبل آن درآمد کسب کند. بخش خصوصی هم قصد دارد این ثروت عظیم را با کمترین قیمت به اختیار خود درآورد و فقط مالک آن شود.

انصاری تصریح می کند: سه شرکتی که در این مزایده حضور داشته اند در واقع یک شرکت اند چراکه صد درصد سهام شرکت بازرگانی روی و 70 درصد سهام شرکت پاسارگاد مربوط به شرکت توسعه معادن روی و مابقی در اختیار موسسه مهر اقتصاد ایرانیان است.

بان‌کى‌مون از پاسخ به سوالات احمدی‌نژاد عاجز ماند

خبرگزارى فارس نوشت: "دبيرکل سازمان ملل متحد در برابر هفت سوال مطرح شده از سوى رييس جمهور درباره کوتاهى‌هاى او و سازمان ملل در موارد متعدد نقض حقوق بشر و برخوردهاى گزينشى قادر به پاسخ دادن نبوده است."

البته این برای اولین بار نیست که در برابر سوالات و سخنان احمدی نژاد چنین حالتی به مخاطبان دست می دهد.

جالب است بدانید که احمدى نژاد در ديدار با بان کی مون از وى پرسيده است "چه تعداد ديگر از مردم بايد کشته شوند تا قدرت هاى مزبور متوجه اشتباه بودن سياست هاى خود بشوند و اگر سازمان ملل به اين اقدامات آنها رسيدگى نکند پس چه نهاد يا مرجعى مسئول رسيدگى است و چه نهاد يا مرجعى بايد به آنها بگويد که سياست هايشان را اصلاح کنند؟" (شبیه این سوال را جایی نشنیده اید)

والی هرات ایران را متهم کرد

والی هرات چندی قبل در مصاحبه با یک مجله غیردولتی به صورت واضح ایران را متهم به دخالت در امور داخلی افغانستان کرد.

اما گفته های اخیر والی هرات در مورد افزایش نفش خارجی ها در قاچاق مواد مخدر و مداخلات کشورهای همسایه در امور داخلی افغانستان بی واکنش نمانده است.

شنیده ها حاکی است که این موضع گیری باعث آزردگی ایران و حتی مکاتبه رسمی در این مورد شده است.

درخواست موسوی برای لغو جشن تولدش

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: میرحسین موسوی با انتشار بیانیه ای خواستار لغو مراسمی شد که دانشجویان قصد داشتند روز هفتم مهر برای سالروز تولد وی برگزار کنند.

اخطار به دانشجویان کوی دانشگاه

حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران در این اطلاعیه ای که در این دانشگاه نصب کرده است با تیتر درشت "قابل توجه دانشجویان ساکن در کوی دانشگاه" آورده است: "با توجه به اظهار نگرانی و درخواست جمعی از خانواده دانشجویان و به پیشنهاد برخی از دانشجویان ساکن کوی به منظور جلوگیری از بروز حوادثی که موجب بر هم زدن آسایش و امنیت دانشجویان ساکن کوی می شود با افرادی که به نحوی در برگزاری و یا مشارکت در تجمعات منجر به خشونت دخالت داشته باشند حسب مقررات عمل خواهد شد."

در پایان این اعلامیه آمده است: "هر گونه تجمع بدون مجوز خلاف مقررات محسوب می گردد و متقاضیان می توانند برای دریافت مجوز برگزاری مراسم به مراجع ذیربط در معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه مراجعه کنند."

گسترش آنتن‌های پارازیت‌ساز در تهران

منابع غیررسمی می گویند، از روز دوشنبه با نصب چندین آنتن و تقویت سیگنال های HI POWER پارازیت تقریبا کلیه کانال های فارسی زبان ماهواره ای غیر از VOA در مناطق مرکزی، شمال و شمال غرب تهران عملا از دسترس خارج شدند.

برخی این اقدام های تازه را بی ارتباط با خریده شدن شرکت مخابرات توسط سپاه پاسداران نمی دانند.

این منابع، محبوبیت کانال "فارسی1" و کاهش مخاطبان صداوسیما را دلایل اصلی نصب آنتن های ارسال پارازیت ذکر کرده اند.


نظر شما :