پچپچه‌های انتخاباتی (4)

۰۸ تیر ۱۳۸۸ | ۲۳:۱۴ کد : ۵۰۳۲ اخبار اصلی
تاکید هاشمی رفسنجانی بر رسیدگی به شکایات انتخاباتی، اظهارنظر فرمانده بسیج درباره اغتشاشگران، آزادی کارکنان روزنامه کلمه سبز، هشدار اتحادیه اروپا به تهران به دلیل دستگیری کارکنان سفارت انگلیس و... جدیدترین عناوین خبری مربوط به انتخابات دهم ریاست جمهوری است.
پچپچه‌های انتخاباتی (4)

نتیجه جلسه شورای نگهبان با نماینده موسوی مثبت نبود

سخنگوی شورای نگهبان از به نتیجه نرسیدن جلسه امروز هیئت ویژه با نماینده یکی از کاندیداهای معترض خبر داد و گفت: تصمیم بر این شد بازشماری 10 درصد آرای صندوقها در کل استان ها مقابل دوربین های صداو سیما انجام شود. عباسعلی کدخدایی اظهار داشت: پیرو خبر منتشر شده امروز مبنی بر جلسه نماینده آقای موسوی به عنوان کاندیدای معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری با هیئت ویژه، نتیجه این جلسه مثبت نبود.

هاشمی: عوامل مرموزى ايجاد شکاف ميان مردم و نظام را هدف گرفته‌اند

ایسنا: علی اکبر هاشمی رفسنجانی با توجه به تحولات اخير پس از انتخابات، آن را فتنه‌اى پيچيده از سوى عوامل مرموزى دانست که ايجاد نفاق و جدايى ميان مردم و نظام و سلب اعتماد و اطمينان آحاد مردم از نظام اسلامى را هدف گرفته است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: هرجا توده‌هاى مردم با هوشيارى وارد صحنه‌ شده‌اند اين توطئه خنثى شده است.

وى تدبير رهبرى معظم انقلاب را در تمديد مهلت شوراى نگهبان براى بررسى بيشتر مسائل و اداى توضيحات قانع‌کننده و ابهام‌زدايى از انتخابات بسيار ارزشمند ذکر کرد و گفت: اين اقدام با ارزش مقام معظم رهبرى، براى جلب اعتماد و اطمينان مردم به روند انتخابات بسيار مؤثر است و اميدواريم دست‌اندرکاران اين امر بتوانند به طور دقيق و با رعايت انصاف و عدل و با همکارى کانديداها به اعتراضات قانونى به طور کامل رسيدگى کنند.

دیدار وزیر اطلاعات با میرحسین موسوی

خبر آنلاین: وزیر اطلاعات که یکشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو شرکت کرده بود گفت در دیدار با موسوی در باره خواسته وی مبنی بر ابطال انتخابات با یکدیگر گفتگو کرده اند.

اژه ای گفت در این دیدار به موسوی گفته است چنین درخواستی همه را به زحمت می اندازد و عملا هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت. وزیر اطلاعات از پاسخ موسوی به اظهارات خود سخن به میان نیاورد.

اغتشاشات اخیر کشور توسط افراد فریب خورده صورت گرفت

مهر: دادستان کل کشور گفت: نا امنی ها و اغتشاشات اخیر کشور توسط گروهی از افراد فریب خورده صورت گرفته است که این امر حاکی از نوعی خودسری در برخی افراد جامعه است که باید جلوی آن را گرفت.

قربانعلی دری نجف آبادی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر اظهار داشت: در این اغتشاشات افرادی که با چوب دستی، سنگ و اسلحه گرم به مردم حمله ور می شدند و هجوم می آوردند، افرادی رذل و فریب خورده هستند که با اقدامات خود امنیت جامعه را بر هم زدند.

فرمانده بسیج: خرابکارها لباس بسيج و پلیس پوشيده بودند

تابناک: حجت الاسلام حسين طائب در همايش "پيامدها و آسيب هاى حماسه 22 خرداد" در آکادمى ملى المپيک برگزار شد، در پاسخ به پرسشى درباره اقدامات خرابکارانه پليس و شکستن شيشه هاى خودروها گفت: هنوز تصويرى در اين مورد مشاهده نکرده است اما در طول درگيرى ها ‌پليس،‌ افراد متعددى که لباس پليس يا بسيج را پوشيده بودند، دستگير کرده است.

فرمانده بسيج کشور افزود:‌ ورود به نيروى بسيج بسيار راحت است. هر کسى مى تواند خيلى آسان وارد بسيج شود و با هدف خراب کردن وجهه بسيج ،‌اقدامات زشت و ناشايسته اى انجام دهد تا نگاه مردم به فرزندان خود را تغيير دهد.

پیامک این هفته وصل می شود

خبر آنلاین:  یک مقام آگاه در شرکت مخابرات گفت: دسترسی مشترکان تهرانی تلفن همراه به شبکه پیامک در این هفته امکان پذیر می شود. از حدود سه روز پیش پیامک ها در شهرستان ها راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: با آرام شدن جو اغتشاشات در تهران به احتمال قوی شبکه پیامک های سه اپراتور تالیا، همراه اول و ایرانسل در این هفته وصل شده و دسترسی مشترکان تهرانی تلفن همراه به شبکه پیامک امکان پذیر می شود.

آزادی کارکنان روزنامه کلمه سبز

آینده: خبرها حاکی از آن است که تمام کارکنان روزنامه کلمه سبز که روز دوشنبه هفته گذشته در دفتر این روزنامه واقع در میدان هفت‌تیر تهران بازداشت شده بودند، به استثنای یک نفر آزاد شده‌اند.

به گفته دکتر سید علیرضا حسینی بهشتی، 25 کارمند این روزنامه (به مدیرمسئولی میرحسین موسوی) در تاریخ مذکور و یک هفته پس از توقف انتشار کلمه سبز برای دریافت حقوق خود مراجعه کرده بودند که توسط مأمورین بازداشت شدند.

مهندسی رای امکان ندارد

مهر: یک عضو شورای نگهبان هر گونه مهندسی رای در انتخابات را رد کرد و با تشریح تشکیل سه پرونده حقوقی، سیاسی و قضایی برای انتخابات دهم گفت: هیچ سند محرمانه ای در انتخابات وجود ندارد. به گونه ای که همه اطلاعات مربوط به انتخابات به طور شفاف تدریجا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

آیت الله عباس کعبی با اعلام اینکه درحال حاضر سه پرونده حقوقی، سیاسی- اجتماعی و امنیتی، قضایی برای انتخابات تشکیل شده است، اظهار داشت: شورای نگهبان صرفاً به پرونده حقوقی انتخابات رسیدگی می کند و تصرفی در سایر پرونده ها نخواهد کرد.

بازهم تنش میان نمایندگان مجلس

روز: روز یکشنبه هفتم تیر حامیان احمدی نژاد در مجلس با برهم زدن نطق مسعود پزشکیان برای دومین بار در روزهای اخیر از نطق نمایندگان اصلاح طلب در مجلس جلوگیری کرده و مجلس را به تنش کشاندند.

مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس هشتم یک شنبه طی نطقی در جلسه علنی نسبت به عملکرد صدا و سیما و نیروهای نظامی و امنیتی در روزهای اخیر انتقاد کرد و گفت: صدا و سیما باید انصاف را رعایت کند، سیستم های نظامی و امنیتی باید انصاف را مراعات کنند و ما حق نداریم خلاف قانون برخورد کنیم. ما حق نداریم برخلاف قانون با انسان‌ها برخورد کنیم مردم سهوا و یا عمدا هم که خطا کرده باشند باید گذشت کرد.

اگرچه نطق پزشکیان به دلیل استناد مکرر به سخنان امام علی و آیت الله بهشتی، نمایندگان اصولگرا را در دقایق ابتدایی وادار به سکوت کرده بود اما پس از انتقاد وی از برخوردهای صورت گرفته با مردم در روزهای پس از انتخابات با پرخاش شدید حامیان احمدی نژاد در مجلس مواجه شد.

برخی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در بازداشت هستند

مهر: غلامرضا قربانی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: میزان دقیق خسارت وارد شده به دانشگاه صنعتی اصفهان را تا آخر هفته اعلام خواهیم کرد اما در حال حاضر میزان خسارت وارده را نزدیک به دو میلیارد تومان تخمین زده ایم.

وی درباره آزادی دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه اضافه کرد: اکثر دانشجویان آزاد شده اند اما تعداد کمی هنوز در بازداشت هستند.

هشدار اتحادیه اروپا به تهران

گویا: اتحادیه اروپا در پی بازداشت هشت تن از کارمندان سفارت انگلیس در تهران در روز یکشنبه جمهوری اسلامی ایران را به دادن "پاسخی محکم و جمعی" در صورت آزار و ارعاب دیپلمات ها در تهران تهدید کرد.

در بیانیه ای که به وسیله جمهوری چک، رئیس دوره ای اتحادیه اروپا انتشار یافت تأکید شده است که هرگونه آزار و ارعاب کارمندان خارجی یا ایرانی سفارت خانه های کشورهای عضو اتحادیه با واکنشی شدید و جمعی روبرو خواهد شد.


نظر شما :