پچپچه‌های انتخاباتی (2)

۰۶ تیر ۱۳۸۸ | ۲۳:۴۹ کد : ۵۰۰۷ اخبار اصلی
همچنان سعی می‌کنیم اخبار تایید نشده را وارد این ستون نکنیم؛ هر چند برخی اظهارنظرها و رخدادها آن قدر عجیب است که ذهن می خواهد نسبت به واقعیت‌شان شک کند.
پچپچه‌های انتخاباتی (2)

عوامل خارجی باعث ایجاد آشوب ها شده اند

مهر: غلامحسین الهام وزیر دادگستری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در درگیری های اخیر برخورد نامناسبی با مردم شده است، گفت: برخورد شدیدی با مردم صورت نگرفته و هر کس کتک خورده می تواند به دادستانی برود و بگوید کتک خورده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هنگامی که در شهر آشوب راه می افتد امنیت مردم به هم می خورد، بانک ها و مغازه ها آتش می گیرد و ماموران انتظامی کشته می شوند و در این مسئله این سئوال وجود دارد که مسئول تامین امنیت چه کسانی هستند؟ شما تصور می کنید آن 13 میلیونی که به کاندیدای دیگری رای داده اند عامل این قضیه هستند در حالی که ما این گونه فکر نمی کنیم آنها خوششان نمی آید امنیت شان و امنیت نظام بر هم خورد.

الهام افزود: تمام مردم و کسانی که رای داده اند مسئول امنیت هستند. بنابراین مردم امنیت جامعه را تضعیف نمی کنند لذا باید گفت دخالت های عوامل خارجی باعث این آشوب ها شده است.

انتخابات ایران خط بطلانی بر اندیشه لیبرال دموکراسی بود

مهر: محمود احمدی نژاد با اشاره به حضور 85 درصدی ملت ایران در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این دوره 40 میلیون انسان آگاه به نمایندگی از 70 میلیون حادثه بزرگی را در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران رقم زدند. نفس 85 درصدی و حضور واجدین شرایط در این دوره از انتخابات در اصل به زیر کشیدن دموکراسی لیبرال بود. حضور 40 میلیونی انسان‌های پاک و رای به آرمان‌های انقلابی به نوعی دیگر خط بطلانی بر اندیشه لیبرالیسم کشید.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات 22 خرداد مجلس ختم دموکراسی لیبرالیسم و اندیشه لیبرال بود، اظهار داشت: مشارکت حداکثری ملت ایران آگاهی مردم ما را به نمایش گذاشت که همین امر باعث شده است که همه بنیان‌ها و رفتارهای غرب زیر سئوال برود چرا که آنان امروز از خودشان این سئوال را می‌کنند که اگر دموکراسی و آزادی در ایران این است دموکراسی و آزادی ما چیست؟

موسوی: از صحنه بیرون نمی روم

قلم: میرحسین موسوی روز پنجشنبه بیانیه ای خطاب به مردم صادر کرد. بخشی از این بیانیه به شرح زیر است:

طی روزهای اخیر صدا و سیما، خبرگزاری های دولتی، برخی روزنامه های دولتی و سایت های اینترنتی وابسته به دولت و روزنامه کیهان، بخش عمده ای از فضای خود را به وارونه جلوه دادن آنچه قبل، حین و پس از برگزاری دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران رخ داد، اختصاص داده اند. آنها با استفاده از امکاناتی که متعلق به شماست، نه تنها به پنهان ساختن تخلفات و حوادث دلخراشی که در ایام اخیر اتفاق افتاد، می پردازند بلکه مسوولان مستقیم و غیرمستقیم آن را کسی معرفی می کنند که تنها شما را در مسیر احقاق حقی که داشته اید، همراهی کرده است.

 

واقعیتی که آنان بیهوده تلاش می کنند نادیده انگارند آن است که در این انتخابات تقلبی بزرگ اتفاق افتاده و پس از آن، معترضان به این وضعیت به گونه ای غیرانسانی مورد هجوم قرار گرفته و کشته، زخمی و یا بازداشت شده اند...

همان ها هستند که هنوز با اتکاء به امکاناتی که متعلق به عموم مردم است در راستای منافع گروهی خود بی پروا به دروغ گویی و پرونده سازی برای دیگران ادامه می دهند و افعالی را که خود عامل آن هستند را به بنده نسبت می دهند. آنان غافلند که موسوی با این ترفندهایی که ماهیت آن برای همه مردم روشن شده است، از صحنه بیرون نمی رود. آنچه در این روزها رخ داد اصل نظام جمهوری اسلامی را که میراث امام بزرگوار و شهدای گرانقدرمان است هدف قرار داده و این چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذاشت و با طرح اتهاماتی اینگونه و تهدید به محاکمه از آن صرف نظر نمود.

مدت قطع پیامک تلفن همراه از دو هفته گذشت

همشهری: بسيارى از ده‌ها ميليون کاربر تلفن همراه در ايران قريب 2هفته است که به ‌دليل قطع سيستم پيامک در کشور در آرامش روانى خاصى به سر مى‌برند ارسال انبوه پيامک‌هاى تبليغاتى، سياسى، انتخاباتى، لطيفه و طنز و انواع و اقسام پيامک‌هاى اطلاع‌رسانى در وقت و بى‌وقت باعث سلب آرامش شهروندان ايرانى شده بود. حالا کم کم مردم دارند عادت مى‌کنند که بدون پيامک و حتى بدون تلفن همراه هم مى‌شود زندگى کرد. در روزهاى منتهى به انتخابات دهم رياست‌جمهورى، حجم پيامک‌هاى ارسالى ايرانيان درهرروز بالغ بر 110 ميليون شده بود.

رضایی از پیگیری مطالبات مردم دست برنمی دارد

تابناک: محسن رضایی در میان جمعی از طلاب حوزه های علمیه گفت: من از مسیر قانونی، تمامی شکایت های مردمی و لطمات وارد شده به آنان و نظام را دنبال خواهم کرد و انشاالله تا به نتیجه رسیدنشان پیگیر خواهم بود، اما لازمه این کار این بود که بگویم من به دنبال منافع شخصی نیستم و باید در عمل ثابت می کردم به همین دلیل نامه منصرف شدن من از پیگیری شکایاتم به شورای نگهبان در واقع سلب جنبه شخصی از این شکایت بوده است اما به هیچ وجه از پیگیری مطالبات مردم و اجحافاتی که در این مدت به آنها شده است دست بر نخواهم داشت و اقدامات تمام کسانی که موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی شده اند و به مردم ظلم کرده اند را پیگیری خواهم کرد.

حجاریان در شرایط بسیار نگران کننده ای است

روز: به دنبال پخش شایعه درگذشت سعید حجاریان در زندان با همسر وی تماس گرفتیم. وی ضمن رد این شایعه از ملاقات با حجاریان خبر داد،هر چند تاکید کرد که او در شرایط بسیار نگران کننده ای قرار دارد. خانم حجاریان که در صدایش اندوه سنگینی موج می زد، از ملاقات با همسرش در زندان اوین خبر داد و گفت: من امروز ایشان را دیدم./- الان مهم ترین نگرانی شما در مورد آقای حجاریان چیست؟- من بیشتر نگران سلامتی ایشان هستم. یعنی از یک طرف مظلومیت ایشان خیلی من را متاثر می کند. یعنی اینکه چنین موجودی را ببرند بازجویی کنند و تحت فشار قرار دهند برای من خیلی خیلی رقت آوراست.

حمله به سفارت ایران در سوئد

خبر آنلاین: گروهی از تظاهرکنندگان که خود را ایرانی می‌نامیدند، روز جمعه به سفارت ایران در سوئد حمله کردند.

به گزارش رادیوی ملی سوئد در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تظاهرکننده که گروهی از آن‌ها چهره خود را پوشانده‌ بودند بعد از ظهر جمعه در برابر سفارت‌خانه جمهوری اسلامی ایران در حوالی استکهلم تظاهرات کردند. این تظاهرات با سنگ‌پرانی به سوی سفارت‌خانه همراه بود. در میان این اعتراضات گروهی از تظاهرکنندگان در ورودی این سفارت‌خانه را شکستند و وارد این ساختمان شدند.

خسارت توهین به دانشجویان بیش از خسارات مالی وارد شده به کوی است

مهر: علی عباسپور تهرانی فرد رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره نتایج آخرین بررسی های این کمیسیون در مورد حوادث اخیر کوی دانشگاه، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه شیراز گفت: مسئله کوی دانشگاه وجه مهم تری است که می توان به آن اشاره کرد چرا که بسیاری از دانشجویان خوب ما مانند دانشجویان دکتری مورد اهانت قرار گرفته اند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: از کوی دانشگاه بازدید کرده ایم و با دانشجویان هم دیدارهایی داشته ایم. خساراتی که از نظر مالی به کوی وارد شده اند قابل جبران هستند اما توهینی که نسبت به دانشجویان صورت گرفته است برای ما بسیار سنگین است.


نظر شما :