نعيم قاسم: همه کشورهاى خارجى بر انتخابات لبنان اثر گذاشتند

۳۱ خرداد ۱۳۸۸ | ۰۴:۲۲ کد : ۴۹۶۲ اخبار اصلی
شیخ نعيم قاسم ابراز عقیده کرد، از امريکا گرفته تا اسرائيل و اعراب در انتخابات لبنان دخالت کردند و تلاش داشتند بر اين انتخابات تاثير بگذارند تا معارضان به اکثريت کرسى‌هاى پارلمانى دست نيابند.
نعيم قاسم: همه کشورهاى خارجى بر انتخابات لبنان اثر گذاشتند

شیخ نعیم قاسم، معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد، معارضان در انتخاباتى سخت و پيچيده شرکت کردند.

نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان در مراسمى در منطقه بيروت خاطرنشان کرد، حزب معارض در انتخاباتى سخت و پيچيده مشارکت کرد به طورى که گفته شد انتخابات عليه معارضان در لبنان بود.

شیخ نعيم قاسم ابراز عقیده کرد، از امريکا گرفته تا اسرائيل و اعراب در انتخابات لبنان دخالت کردند و تلاش داشتند بر اين انتخابات تاثير بگذارند تا معارضان به اکثريت کرسى‌هاى پارلمانى دست نيابند.

و همچنین گفت: «معارضان به اکثريت کرسى‌هاى پارلمانى دست نيافتند اما کرسى‌هاى خود را که 57 کرسى است، حفظ کردند. معارضان با نتايج انتخابات متمدنانه و اخلاقى برخورد کردند به طورى که جهان شگفت زده شد که چه طور معارضان به اکثريت پارلمانى دست نيافتند اما نتيجه را پذيرفتند. معارضان در لبنان از شريف‌ترين گروه‌هاى معارض موجود در جهان هستند.»

معاون دبير کل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد، معارضان بدون هيچ بحثى اکثريت حمايت مردمى را به دست آوردند و آراى معارضان در تمام حوزه‌ها به 55 درصد رسيد. در حالى‌که 45 درصد راى دهندگان به 14 مارس راى دادند. ارزش اين اکثريت مردمى وجود توازن ميان معارضان و طرفداران حزب حاکم را بيان مى‌کند. گروه‌هاى طرفدار حزب حاکم بايد اين گروه سياسى را که بر آينده لبنان تاثير مى‌گذارد، در نظر داشته باشد. آنها بدون توافق با معارضان نمى‌توانند رهبرى لبنان را برعهده بگيرند. توازن سياسى مستلزم همکارى و توافق است آنها نمى‌توانند معارضان را ملزم به آنچه مى‌خواهند بکنند.

وى تلاش جدى برای رسیدن به توافق در چارچوب مناسب را براى نجات کشور خواستار شد.

نعيم قاسم تاکيد کرد، حزب‌الله لبنان به برنامه انتخاباتى خود که برنامه‌اى مشترک است پايبند است. اين برنامه عامل قدرت لبنان و همان طرح رويارويى با اسرائيل است.

وى از تمام مسئولان لبنانى خواست در برابر هيچ مسئول خارجى خجالت نکشند و اسرائيل را محکوم کنند و بگويند که با شبکه‌هاى جاسوسى اسرائيل و تجاوزهای هر روزه‌ اسرائيل چه کردند.

نعیم قاسم در این باره گفت: «حزب‌الله لبنان برخلاف اسرائيل متعهد به قطعنامه‌ 1701 است و آن را اجرا کرده است. چرا شوراى امنيت اسرائيل را به خاطر عدم اجراى اين قطعنامه محکوم نمى‌کند؟»

در همین حال سليمان فرنجيه، رئيس حزب المرده با سيد حسن نصرالله دبير کل حزب‌الله لبنان ديدار و به مدت سه ساعت و نيم به بررسى آخرين تحولات لبنان و منطقه پرداخت.

ولید جنبلاط، رهبر دروزی‌های لبنان نیز با سید حسن نصرالله دیدار کرد و تعهد داد به عنوان یکی از رهبران جریان 14 مارس هر چه در توان دارد برای ایجاد دولت وحدت ملی و نزدیک ساختن دیدگاه‌های گروه‌های مختلف لبنانی به یکدیگر تلاش کند.


نظر شما :