37 حوزه راى‌گيرى انتخابات ایران در آمريکا اعلام شد

۱۲ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۹:۵۴ کد : ۴۸۲۰ اخبار اصلی
با نزديک شدن به زمان برگزارى انتخابات رياست جمهورى ایران و با توجه به جمعیت بالای ایرانیان حاضر در امریکا که مایل به شرکت در انتخابات هستند، 37 حوزه رای گیری در ايالت‌ها و شهرهاى مختلف امريکا تدارک دیده شده است.
37 حوزه راى‌گيرى انتخابات ایران در آمريکا اعلام شد

مسئولان برگزارى انتخابات همچنين در تلاش اند تا با کسب اجازه از ستاد برگزارى انتخابات، زمينه افزايش زمان اخذ راى و شروع و پايان راى‌گيرى را به گونه‌اى فراهم کنند که ايرانيان مقيم بتوانند در روز جمعه که روز کارى در آمريکا محسوب مى‌شود، به آسانى راى خود را به صندوق بيندازند.

بر اساس اعلام ستاد برگزارى انتخابات خارج از کشور، ايرانيان مقيم خارج براى به صندوق انداختن آراى خود مى‌توانند از شناسنامه و يا گذرنامه معتبر استفاده کنند و بنابراين آن دسته از ايرانيانى که اعتبار گذرنامه آنان منقضى شده است مى‌توانند در اسرع وقت نسبت به تمديد آن از طريق بخش کنسولى مستقر در دفتر حفاظت منافع جمهورى اسلامى ايران در واشنگتن دى سى اقدام کنند.

اما شوراى برگزارى دهمين دوره انتخابات رياست جمهورى ایران در آمريکاى شمالى در بيانيه‌اى اعلام کرد: انتخابات آتى رياست جمهورى به طور گسترده در 37 حوزه اخذ راى در شهرهاى مختلف آمريکا برگزار خواهد شد.   

به گزارش دفتر نمايندگى ايرنا در نيويورک، اين شورا اعلام کرد: به منظور تسهيل دسترسى و حضور ايرانيان وطن دوست، انتخابات رياست جمهورى در پنج حوزه در ايالت کاليفرنيا شامل سانفرانسيسکو، شرق لس آنجلس، غرب لس آنجلس، اورنج کانتى و سن ديه گو برگزار مى شود.

همزمان در ايالت تگزاس سه حوزه شامل هوستون، دالاس و آستين در نظر گرفته شده و در ايالت اکلاهما دو حوزه، در شهرهاى اکلاهما سيتى و تالسا مستقر خواهد شد.

بر همين اساس در ايالت نيويورک دو حوزه شامل منهتن و کوئينز، در ايالت مريلند دو حوزه شامل بالتيمور و پوتومک، در ايالت ماساچوست دو حوزه شامل کمبريج و بوستون، در ايالت پنسيلوانيا دو حوزه شامل فيلادلفيا و استيت کالج، در ايالت ويرجينيا دو حوزه شامل تاى سنز و مناسس و در ايالت اوهايو دو حوزه شامل کلمبوس و کليلوند در نظر گرفته شده است.

همچنين در ايالت‌هاى زير هر کدام يک حوزه اخذ راى مستقر خواهد شد:

1- جرسى سيتى – نيوجرسى 2- نشويل - تنسى 3- واشنگتن – دى سى 4- ديترويت – ميشيگان 5- سالت ليک سيتى – يوتا 6- توسان – آريزونا 7- سياتل – واشنگتن 8- ميناپوليس – مينه سوتا 9- آتلانتا – جورجيا 10- شيکاگو – ايلنيويز 11- تمپا – فلوريدا 12- سنت لوئيس – ميسورى 13- ميلواکى – ويسکانسين 14- بتن روژ – لويزيانا 15- جکسون – مى سى سى پى

اين شورا اعلام کرده است که هموطنان مى توانند از طريق سايت اينترنتى Election88.org اطلاعات مربوط به برگزارى انتخابات را در آمريکا دريافت کنند.


نظر شما :