ميرحسين موسوى:‌ سياست خارجى دولت افتضاح است

۰۶ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۶:۳۲ کد : ۴۷۴۶ اخبار اصلی
کانديداى دهمين دوره انتخابات رياست جمهورى گفت: طى اين چهار سال اقتصاد کشور خراب، سياست خارجه افتضاح، تورم بالاى 25 درصد، اشتغال پايين و اتحاد مابين قوميت‌هاى ايرانى در بدترين وضعيت قرار دارد.
ميرحسين موسوى:‌ سياست خارجى دولت افتضاح است
 کانديداى دهمين دوره انتخابات رياست جمهورى گفت: طى اين چهار سال اقتصاد کشور خراب، سياست خارجه افتضاح، تورم بالاى 25 درصد، اشتغال پايين و اتحاد مابين قوميت‌هاى ايرانى در بدترين وضعيت قرار دارد. به گزارش خبرگزارى فارس از اروميه، ميرحسين موسوى سه شنبه شب در ديدار با دانشجويان، اساتيد و جمعى از اعضاى ستادش در آذربايجان غربى گفت: طى چهار سال گذشته کشور با مشکلات اساسى روبرو بوده است که همه اينها به خاطر ناديده گرفتن نظرات کارشناسى اقتصاددانان، فعالان سياسى و تک‌روى‌هاى دولت نهم به وقوع پيوسته است.

وى ادامه داد: طى اين چهار سال اقتصاد کشور خراب، سياست خارجه افتضاح، تورم بالاى 25 درصد، اشتغال پايين و اتحاد مابين قوميت‌هاى ايرانى در بدترين وضعيت قرار دارد چراکه روشنفکران در اين مدت جدى گرفته نشده‌اند.
موسوى با بيان اينکه بروز مشکل در چاپ روزنامه‌ها و کتب طى اين چهار سال، فرهنگ کشور را لطمه‌دار کرده است، تصريح کرد: بنده در هر استانى که حضور پيدا کرده‌ام نه تنها مشکلات آنها حل نشده است بلکه مردم را با پروژه‌هاى سطحى و وعده‌هاى مردم سرگرم کرده‌اند.

وى با اشاره به اينکه بسيارى از نام انقلاب در راستاى تحقق اهداف مادى خود بهره‌مى‌برند، اضافه کرد: دولت نهم گذشته و فرهنگ ملت ايران را به قهقهرا برده است و با اعمال سياست خارجى پرهياهو و سياست‌هاى پر سر و صدا و بدون برنامه تعامل ايران با کشورهاى جهان را به تمسخر گرفته است.

موسوى با اشاره به اينکه مردم ايران تشنه آزادى هستند، گفت: اکنون زمان بازگشت به آزادى و دانشمندان و عصر برگشت به نسل فرهيخته‌اى است که عدم اجراى آن سبب بحران بى‌اعتمادى به ساير کشورها و ايجاد تورم 25 درصدى شده است.
کانديداى دوره دهم رياست جمهورى با بيان اينکه کشاورزى، صنعت و توليد کشور با بحران جدى روبرو است، افزود: هرکسى به اقتدار، عزت و منافع ملى اهميت مى‌دهد بايد دلش به ارکان نظام جمهورى اسلامى ايران بسوزد و بيش از اين عزت مردم را خدشه دار نکند.
وى اضافه کرد: برخى با طمع قدرت‌خواهى خود بخشى از خدمات انجام شده را که به عنوان وظيفه آنها بوده در روزهاى انتخابات به عنوان شعارهاى انتخاباتى خود مطرح مى‌کنند و اين توهينى به حرمت و حياى مردم ايران است چراکه اگر خدمتى وجود دارد فقط وظيفه بوده و هيچ کسى نباد منتى بر اين مردم داشته باشد.

موسوى با بيان اينکه تنها ايجاد امنيت براى دولت کافى نيست بلکه امنيت بايد در بين مردم ايجاد شود، افزود: در حال حاضر به خاطر عدم بى‌اعتمادى دولت به توانايى‌هاى خود شاهد هستيم که به استان‌ها و مردم قوميت‌ها با ديد امنيتى نگاه مى‌شود اما غافل از اين امر هستيم که اينجا ايرانى متشکل از فرهنگ‌هاى آذرى، کردى، خوزستانى، خراسانى و لرى است و همه داراى ظرفيت‌هاى بالقوه‌اى براى قدرتمندى ايران در عرصه بين‌المللى هستند.
وى آذربايجان غربى را مهد تمدن عنوان کرد و افزود: در زمان‌هاى گذشته اين منطقه به عنوان گذرگاه و منطقه بزرگ اقتصادى در کشور محسوب مى‌شد، ولى اکنون اين مهم به نابودى کشيده شده و تنها مديريت قوى و ايستاده برروى برنامه مى‌تواند آذربايجان و کشور را از بحران اقتصادى و معيشتى نجات دهد.

موسوى با بيان اينکه ايران نياز به اقتصادى پايدار دارد نه پروژه‌هاى سطحى اظهار داشت: دولت نهم از پشتيبانى دانشگاه‌ها محروم بوده و تنها متهجرين در پشت سياست‌هاى غلط آن صف‌آرايى کرده‌اند و طى اين چهار سال شاهد بوديم که هرکس اقدام به طرح فکرى نو مى‌کرد به شدت مورد عتاب مديران قرار مى‌گرفت.

وى تصريح کرد: دولت نهم با سيا‌ست‌هاى تصادفى و بدون مطالعه و يک درميان خود منافع ملى ايران را در معرض خطر قرار داده است چراکه شرکت در کنفرانس‌هايى که کارشناسان به عدم حضور دولتمردان در آنها نظر دارند سبب شد تا نه تنها آينده ايران بلکه آينده منطقه نيز به خطر بيافتد.

وى با انتقاد از واردات بى‌رويه بسيارى از اقلام مصرفى گفت: اکنون شاهد آن هستيم که بسيارى از کارخانجات و بخش خصوصى ما با ورشکستى روبرو است و در حاليکه خود ظرفيت توليد محصولاتى چون قند و شکر را داريم، سالانه حجم زيادى از اين اقلام وارد کشور مى‌شود که فلج شدن بخش خصوصى و کشاورزى را به همراه دارد.

نظر شما :