موساد برای القاعده نیرو آموزش می‌دهد

۲۹ فروردین ۱۳۸۸ | ۲۳:۵۴ کد : ۴۳۸۹ اخبار اصلی
نویسنده خبر: على موسوى خلخالى
منابع آگاه به يک روزنامه‌ الجزايرى گفتند: «موساد برخى جوانان الجزاير و مراکش را براى پيوستن به القاعده آموزش مى‌دهد.» اين منابع به روزنامه‌ى الجزايرى النهار که به مراکز نظامى الجزاير نزديک است گفتند اسراييل از يکسال پيش پايگاه‌هايى را در سرزمينهاى اشغالى براى آموزش جوانان مراکشى و الجزايرى در کشورهاى عربى در زمينه‌ى نظامى و جاسوسى جهت انجام عمليات تروريستى احتمالى عليه منافع خارجى در اين کشورهاى عربى تاسيس کرده است.
موساد برای القاعده نیرو آموزش می‌دهد

منابع آگاه به يک روزنامه‌ الجزايرى گفتند: «موساد برخى جوانان الجزاير و مراکش را براى پيوستن به القاعده آموزش مى‌دهد.»

به گزارش خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، اين منابع به روزنامه‌ى الجزايرى النهار که به مراکز نظامى الجزاير نزديک است گفتند اسراييل از يکسال پيش پايگاه‌هايى را در سرزمينهاى اشغالى براى آموزش جوانان مراکشى و الجزايرى در کشورهاى عربى در زمينه‌ى نظامى و جاسوسى جهت انجام عمليات تروريستى احتمالى عليه منافع خارجى در اين کشورهاى عربى تاسيس کرده است.

به نوشته‌ى اين روزنامه در اين پايگاه‌ها سربازانى از الجزاير، مراکش و يمن هستند که با پاسپورت‌هاى تقلبى از طريق هواپيماهايى که از اروپا مى‌آيند وارد خاک اسراييل مى‌شوند.

اين روزنامه نوشته است:اعضايى که از سوى عناصر موساد آ‌موزش مى‌بينند اکثرا جوانانى با تابعيت عربى هستند که مقيم اروپا هستند. بسيارى از آنها در پايگاه‌هاى سرى که با گروه‌هاى القاعده در اروپا در رابطه هستند آموزش مى‌بينند.

اين منابع اظهار داشتند که بر اساس اطلاعات به دست آ‌مده ميان فعاليتهاى تروريستى در منطقه‌ى شمال آفريقا و ساحل آفريقا و طرح‌هاى موساد در زمينه‌ى آموزش و جذب افراد تحت نظارت القاعده در مراکش ارتباط وجود دارد.

روزنامه‌ى النهار با استناد به مدارک و شواهدى که به دست آورده نوشته است: يک تحليل‌گر نظامى در سفارت اسراييل در موريتانى گزارشى امنيتى - سرى را درباره‌ى فعاليتهاى گروه‌هاى مسلح در منطقه‌ى صحرا تهيه کرده است و وى ارتباط زيادى با گروه‌هاى شورشى در مالى و نيجريه داشته است و بر اين اساس مشخص مى‌شود که موساد با شاخه‌هاى القاعده و عمليات آنها عليه منافع کشورهاى ديگر در رابطه بوده است.

روزنامه‌ى النهار مى‌نويسد، تلاش اسراييل براى گسترش خشونت و تروريسم در منطقه‌ى شمال آفريقا در جهت منافع خود بوده است.

اين روزنامه نوشته است که تلاش اسراييل در اين زمينه به گرايشهاى جديد دولت آمريکا در خصوص عراق، خاورميانه و نيز فراهم ساختن فرصت همکارى با کشور مغرب عربى مربوط است.

على موسوى خلخالى

نویسنده خبر

مترجم، روزنامه نگار و معاون سردبیر دیپلماسی ایرانی.

اطلاعات بیشتر


نظر شما :