خاتمی و اوباما زیر یک سقف

۱۸ فروردین ۱۳۸۸ | ۰۰:۴۶ کد : ۴۲۸۴ اروپا
اجلاس اتحاد تمدن­ها در شهر استانبول کار خود را آغاز کرد.محمد خاتمی، رییس جمهور سابق ایران و طراح ایدئولوژی گفت­و­گوی تمدن­ها نیز در این اجلاس حضور دارد. سفر محمد خاتمی به ترکیه با سفر باراک اوباما، رییس جمهور امریکا همزمان شده است.
خاتمی و اوباما زیر یک سقف

اجلاس اتحاد تمدن­ها در شهر استانبول کار خود را آغاز کرد. رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در مراسم افتتاحیه این اجلاس گفت که ما، اسپانیا و ترکیه، بر این باوریم که صلح امکان­پذیر است، گفت­و­گو و مذاکره امکان­پذیر است و با این باور راهی را آغاز کرده­ایم. باور کردیم که مسیحیان و مسلمانان، شرق و غرب، شمال و جنوب یکدیگر را درک خواهند کرد.

در دومین اجلاس اتحاد تمدن­ها، 5 رییس جمهور و نخست وزیر و 31 وزیر امور خارجه از سراسر جهان حضور دارند.

دراین اجلاس خوزه لوئیس رودریگو زاپاترو، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که اگر همگی با هم همکاری کنیم می­توانیم قرن 21 را قرنی متفاوت رقم بزنیم که در آن صلح، دوستی و همکاری از ارکان اصلی است.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نیز در با حضور در این اجلاس گفت که اتحاد فرصتی است که تفاوت­ها را کنار بگذاریم و تا زمان زیادی از دست نداده­ایم از فرصت­هایمان استفاده کنیم.

محمد خاتمی، رییس جمهور سابق ایران و طراح ایدئولوژی گفت­و­گوی تمدن­ها نیز در این اجلاس حضور دارد. سفر محمد خاتمی به ترکیه با سفر باراک اوباما، رییس جمهور امریکا همزمان شده است. برخی از رسانه­های ترک نیز از احتمال گفت­و­گوی محمد خاتمی با باراک اوباما در حاشیه این اجلاس خبر داده­اند.

عکس از آژانس خبری آناتولی


نظر شما :