تاریخ داخائو

۲۲ اسفند ۱۳۸۷ | ۱۹:۱۶ کد : ۴۱۶۵ کتابخانه
تاريخ پديدارى يک جهان بينى جهانخوار ...
 تاریخ داخائو
 تاریخ داخائو
پل برین
جمشید نوایی
424 صفحه
انتشارات نی


تاريخ داخائو، تاريخ پديدارى يک جهان بينى جهانخوار است؛ تاريخ «نظم نو» يى است که قصد داشت ملت آلمان را از کوره راه شکنجه گاه و کشتارها و کشور گشايى ها به سرمنزل خوشبختى نژاد برتر برساند، اين تاريخ اوج رذالت هاى انسان ستيزانه نظام «منشى است که از راه عوام فريبى و تحريک احساسات ملى ـ نژادى سبب خانمان سوزى ميليون ها انسان و دستاوردهاى تمدن مادى و معنوى آنها شد.
 
اردوگاه داخائو، در واقع، نمونه آشکار جهان مدارى رايش سوم در سرتاسر عالم بود. بنا بود امور جهان را بر مدار يک اردوگاه بچرخانند.

داخائو اردوگاهى بود که دوازده سال تمام، گذر نزديک به ۲۲۸۳۰۰ تن بدان افتاد و بيش از پنجاه هزار تن در آن براثر شکنجه و بدرفتارى، گرسنگى و کار جان فرسا و آزمايش هاى پزشکى جان باختند.
 
نويسنده اين تاريخ پل بربن (P.Berben)، ژنرال بلژيکى، از زمره کارشناسان مسائل رايش سوم به شمار مى آيد. کتاب نتيجه چندين سال پژوهش اوست و متکى است بر سندهاى معتبرى که لازم بود در کشورهاى خاور و باختر و ايالات متحده و فلسطين اشغالى کاويده و بررسى شود. کتاب به اين اميد نوشته شده که از جان گذشتگى بيکرانى که انسان ها از خود نشان دادند، پوچ و بيهوده به شمار نيايد.
 

نظر شما :