آنها دنبال چه می گردند؟

۲۵ دی ۱۳۸۷ | ۱۹:۵۸ کد : ۳۶۹۹ باشگاه خوانندگان
نگاه یکی از خوانندگان دیپلماسی ایرانی به مقاله توماس فریدمن.
آنها دنبال چه می گردند؟

آقای فريدمن بسيار زيرک است. ببينيد چگونه سعی در در گيری بين ايران ومصر وعربستان مى کند. او این سه کشور را ابر قدرت منطقه می نامد. و با این بیان سعی در درگیر کردن آنان دارد. او جهان را به هتل تشبيه کرده وسئوال مى کند که آيا يهوديان می توانند در اين هتل يک اطاق داشته باشند؟ اين گونه که سئوال مى گردد انتظار ايشان پاسخ مثبت است. من نحوه بیان وسئوال را تغيير مى دهم و میگویم مصر وایران واسرائیل دو کشور و یک رژیم در منطقه هستند که با اشغال بخشی از این سرزمین توسط اسرئیل ناخواسته در گیر مشکلاتی گردیده اند. هر کدام به نوعی سعی در حل مشکل دارند. هیچکدام ادعای ابر قدرتی ندارند وناوهای نظامی آنان مانند برخی کشورهای دیگر باتجهیزاتی بیشتر از تجهیزات نظامی یک کشور قوی در عرشه آنان در چندین ده هزار مایلی مرزهای خود این طرف و آن طرف نمی روند.

 

وسئوال مى کنم که آيا در اين هتل مى شود زن وبچه صاحب اطاقی را خونين ومجروح بيرون کرد واطاق اورا اشغال نمود؟ مگر این هتل شیر تو شیر است؟

 

این ایران وسایرین هستند که مسلح به سلاح هسته ای اند؟ این ایران وسایرین هستند که برای مبارزه با جمازه سوارن با سلاح هسته ای تجهیز شده اند. این ایران وسایرین اند که به پشتیبانی ابر قدرتی خود و دیگران اطاق های دیگران را اشغال کرده اند.

 

اين که اسرائيل اطاقی مى خواهد به منطقه ربطی ندارد. از آنها سئوال کنيد تا ديشب کجا مى خوابيدند. زير بوته که نبودند. محل خانه وکاشانه آنها اين چندين هزار سال کجا بوده است. به دفتر هتل مراجعه کنيد نام آنان ثبت است که کجا بوده اند.

 

بنا بر آنچه ثبت است درسال۱۸۴۰ کمتر از ۲۰۰۰ نفر از آنان اینجا بودند. ببینید نام بقیه کجا ثبت شده است. در دفتر هتل ثبت است که بیش از ششصد هزار نفر در سال ۱۹۴۸ودر شرایط فعلی با احتساب ازدیاد جمعیت میلیونها نفر از آنان از اطاق خود بیرون شده اند ودر کنار خیابان می خوابند وهرروز بمب بر سر خود می بینند. ببینيد کليد اطاقی را که اشغال کرده اند دست کيست؟

 

نه شما ونه کس دیگر برای صلح لازم نيست دنبال ابتکار عملی کشوری غیر از آنان که سرزمین های خود را از دست داده اند دنبال کسی دیگری بگردند. شما اطاق مردم را بگيريد وبه صاحبان اصلی آنان مسترد داريد. صلح خود بخود بر قرار می گردد. 


نظر شما :