داخل مصر، سرزمين فراعنه در آستانه انقلاب

۲۹ مرداد ۱۳۸۷ | ۰۰:۴۴ کد : ۲۴۰۱ کتابخانه
جان برادلی، نویسنده کتاب «داخل مصر، سرزمین فراعنه در آستانه انقلاب» که به وضعیت سیاسی داخل مصر می­پردازد، اعلام کرد، فروش کتابش در درون مصر ممنوع شده و مقام­های دولتی آن کشور مانع توزیع آن شده­اند.
داخل مصر، سرزمين فراعنه در آستانه انقلاب

نام کتاب: داخل مصر، سرزمین فراعنه در آستانه انقلاب

نویسنده: جان برادلی

ناشر: بلگریف مک­میلان

زبان: انگلیسی

قیمت پشت جلد: 95/24 دلار

 

جان برادلی، نویسنده کتاب «داخل مصر، سرزمین فراعنه در آستانه انقلاب» که به وضعیت سیاسی داخل مصر می­پردازد، اعلام کرد، فروش کتابش در درون مصر ممنوع شده و مقام­های دولتی آن کشور مانع توزیع آن شده­اند.

 

برادلی در این باره گفت: «ناشرم به من اطلاع داد که دانشگاه آمریکایی­های قاهره سفارش خرید 50 نسخه از کتاب را داده بود اما ساعاتی بعد پیام فرستاد که سفارش خود را لغو کرده زیرا سازمان نظارت مصر این کتاب را ممنوع اعلام کرده است.»

 

انتشارات بلگریف مک­میلان با صدور بیانیه­ای اعلام کرد، این کتاب تحولات و اجتماعی مصر را در زمانی که جامعه مصر به دلیل فشار دیکتاتوری مورد انفکاک و دو دستگی قرار گرفته، مورد بررسی قرار می­دهد و این که سیستم دیکتاتوری مصر تا چه اندازه بی­رحم است و سیاست­های آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است.

 

این کتاب که 242 صفحه­ای شامل 8 فصل است که عبارتند از انقلاب شکست خورده، اخوان المسلمین، مسیحیان و درویش­ها در مصر، بدوی­ها و سینا، شکنجه، نور کرامت در مصر و مصر بعد از مبارک.

 

برادلی ابتدای کتاب خود را با توصیف علاء الاسوانی نویسنده مشهور مصری که این روزها از مهمترین نویسندگان جهان محسوب می­شود و آثارش اکنون حداقل به 16 زبان زنده دنیا ترجمه شده، آغاز کرده و می­نویسد، اسوانی در حقیقت درباره سرزمینی صحبت می­کند که در آن دیکتاتورها بر مردم عرب حکمرانی می­کنند. وی نویسنده پرجراتی است که حقیقت جامعه مصر را بی­محابا بر ملا و تزویر دولتمردان مصری را افشا می­کند.

 

برادلی همچنین در کتاب خود به مراکز فرهنگی اشاره می­کند که در نزدیکی دانشگاه آمریکایی­ها بیروت قرار دارند که در حقیقت به مرکز تجمع متفکران لیبرال تبدیل شده است.

 

وی در ادامه می­نویسد، مصر در آستانه یک انقلاب تازه است. انقلابی مغایر با انقلاب نظامیان آزادیبخش در سال 1952. نتیجه آن انقلاب اکنون این شده که نظامیان بر سر کار هستند و با شکنجه و فساد و تباهی تلاش می­کند کشور را اداره کنند. اکنون گروه اخوان المسلمین محبوبیت ویژه­ای در میان مردم به دست آورده و گروه­های مخالف دولت نیز بسیار منسجم­تر عمل می­کنند، شاید واقعا دولت در آستانه یک انقلاب واقعی باشد.

 

Name: Inside Egypt

Pages: 256 pages

Editor: Palgrave MacMillan

Date publish: 12 June 2008

Language: English

ISBN-10: 1403984778

ISBN-13: 978-1403984777

Price: 24/95$  

 


نظر شما :