در مسابقات بین المللی ابداعات و اختراعات کرواسی انجام شد

تقدیر از نوآوران مخترعین ایرانی

۳۰ مهر ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۰ کد : ۲۰۲۸۸۹۹ اخبار اصلی اروپا
این دوره از مسابقات به‌صورت حضوری و غیرحضوری با حضور ۲۷ کشور و ارائه  ۲۹۸ پژوهش و اختراع در حوزه های مختلف برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه علاوه بر کرواسی، کشورهای فرانسه، ژاپن، رومانی، انگلستان، ترکیه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، صربستان، کانادا، لهستان، تایوان، تایلند، قبرس، ایران و... حضور داشتند‌‌‌. در این مسابقات، مخترعین و پژوهشگران ایرانی در حوزه‌های مختلف همچون پزشکی، بیوتکنولوژی، مهندسی الکترونیک، داروسازی و... شرکت کردند.
تقدیر از نوآوران مخترعین ایرانی

دیپلماسی ایرانی: سعید خطیب زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور کرواسی با مدال آوران مسابقات بین المللی ابداعات و اختراعات کرواسی INOVA 2024 ملاقات و از آنان تقدیر کرد. 

سعید خطیب زاده با بیان این نکته که موفقیت دانشجویان، اساتید و دانش آموزان در مسابقات جهانی علوم و اختراعات کرواسی از لیاقت و شایستگی آنها نشان دارد، اظهار امیدواری کرد با مساعدت بخش های دولتی و خصوصی و نیز سرمایه گذاران علاقمند، پیوند مستقیم میان آنان که در لبه دانش حرکت می کنند با صنعت و بازار برقرار شود.

در مسابقات جهانی کرواسی ۷ تیم از کشورمان شرکت داشتند که موفق به کسب ۴ مدال طلا و ۳ مدال نقره و  جوایز ویژه شدند. 

چهل و هشتمین دوره مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات کرواسی به میزبانی شهر زاگرب در تاریخ ۱۶ تا ۱۸ اکتبر (۲۵ تا ۲۷ مهر ۱۴۰۳) برگزار شد. مسابقات نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات کشور کرواسی با حمایت سازمان مالکیت معنوی جهان (WIIPA)، دانشگاه‌ها و سازمان های علمی تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعین در کشور کرواسی برگزار شد.

این دوره از مسابقات به‌صورت حضوری و غیرحضوری با حضور ۲۷ کشور و ارائه  ۲۹۸ پژوهش و اختراع در حوزه های مختلف برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه علاوه بر کرواسی، کشورهای فرانسه، ژاپن، رومانی، انگلستان، ترکیه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، صربستان، کانادا، لهستان، تایوان، تایلند، قبرس، ایران و... حضور داشتند‌‌‌. در این مسابقات، مخترعین و پژوهشگران ایرانی در حوزه‌های مختلف همچون پزشکی، بیوتکنولوژی، مهندسی الکترونیک، داروسازی و  ... شرکت کردند.

سرپرست و هماهنگ کننده شرکت کنندگان ایرانی از کسب مدال طلا توسط  

۱. پریسا جلیلی نعیم‌آبادی، حسین فروغی  

۲. رضا طاهریون اصفهانی، مرجان لقمانی خوراسگانی

۳. علی کایا، امیر حسین خلیلی، حمید اجاقلو

۴.سید حسین امیری سرارودی، محمد مهدیه، سفیح امینی، سمین مهدیه، محمد صدرا مهدیه
 
و کسب مدال نقره توسط

۱. صدرا ایمانی، پگاه طالبی اردکانی، نیکان شوقنیان، نیلوفر مصلی نژاد، شهریار علی اکبری، محمد قاسمیان  

۲. حسین مهدوی نجف‌آبادی، غلامرضا خزائلی

۳-سید ابراهیم میر حسنی شادهسری

خبر داد.

برگزاری این عرصۀ مهم بین المللی فرصتی برای معرفی و آشنایی مخترعین و نوآوران کشور جمهوری اسلامی ایران با مجامع علمی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با اختراعات و مخترعین در سطح بین المللی و کسب اطلاعات از اختراعات و فن آوری‌های روز دنیا و همچنین برای ارائۀ اختراعات ثبت شده مخترعان کشور در سطح بین المللی است و نیز عرصه‌ای برای ورود به بازار‌های جهانی و یافتن حمایت کننده مالی برای تولید دستاورد‌های علمی خواهد بود.

کلید واژه ها: کرواسی ایران و کرواسی ابداع سعید خطیب زاده نوآوران ایرانی


( ۱ )

نظر شما :