جان مرشایمر تحلیل می کند

حمایت از اسرائیل در امریکا، جمهوریخواه و دموکرات ندارد+فیلم

۳۰ مهر ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۲۸۶۶۶ اخبار اصلی آمریکا وبینار دیپلماسی ایرانی
جان مرشایمر دانشمند علوم سیاسی آمریکایی‌ که او را بنیان‌گذار نظریه رئالیسم تهاجمی می‌دانند در این گفت وگو درباره حمایت همه جانبه امریکا از اسرائیل، فارغ از اینکه چه کسی در کاخ سفید باشد، صحبت می کند.
حمایت از اسرائیل در امریکا، جمهوریخواه و دموکرات ندارد+فیلم

دیپلماسی ایرانی: در این گفت وگو جان مرشایمر می گوید که فرقی نمی کند در امریکا چه کسی در کاخ سفید باشد، دونالد ترامپ، جو بایدن یا کاملا هریس، هر که باشد باید بدون هیچ گونه قید و شرطی از اسرائیل حمایت کند.

او تحلیل می کند که جامعه امریکا اکنون دیگر با سیاست های دولت هایش نسبت به اسرائیل همراه نیست و این تنها نخبگان سیاسی در سطح بالای حکومت امریکا هستند که تنها چشم و گوش بسته همانند یک وظیفه از اسرائیل حمایت می کنند.

جان مرشایمر می گوید انتخابات پیش رو در امریکا هیچ تاثیری بر غزه نمی گذارد و سیاست کنونی به همین شکل در حمایت از اسرائیل در جنگ غزه ادامه می یابد.

این استاد برجسته علوم سیاسی تاکید می کند، اسرائیل در امریکا لابی بسیار قدرتمندی موسوم به لابی اسرائیل دارد که نقشی موثر در تصمیم گیری ها و دیپلماسی امریکا به خصوص نسبت به اسرائیل دارد. برای آنها مهم نیست اسرائیل در غزه چه می کند هر کاری کند امریکا باید از اسرائیل حمایت کند.

وی می گوید از آنجا که حمایت امریکا در میان افکار عمومی نسبت به اسرائیل به همان قوت حمایت دولت از اسرائیل نیست برای همین یک شکاف روشن و عمیق میان دولت و ملت امریکا به وجود آمده است. برای همین می بینیم که مردم خواهان حمایت از فلسطینیان هستند در حالی که دولت امریکا هیچ اعتنایی به فلسطینیان نمی کند.

کلید واژه ها: اسرائیل امریکا ایالات متحده امریکا اسرائیل و امریکا لابی اسرائیل غزه حمله اسرائیل به غزه جنگ غزه فلسطین و اسرائیل جان مرشایمر


( ۱ )

نظر شما :