تعداد شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ تن رسید

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۹ کد : ۲۰۲۴۹۶۵ سرخط اخبار

مردم نوار غزه امسال در یکصد و پنجاه و هفتمین روز جنگ، با تشدید گرسنگی که در سراسر نوار غزه به ویژه در مناطق شمالی به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده به استقبال رمضان رفتند. درحالیکه رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران مناطق مختلف ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه از شهادت ۳۱ هزار و ۱۱۲ فلسطینی و زخمی شدن ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر دیگر در نتیجه تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفت اکتبر گذشته خبر داد.

وزارت بهداشت در نوار غزه پیشتر اعلام کرد که ۲۰۰۰ پرسنل بهداشتی در شمال نوار غزه ماه رمضان را بدون سحری و افطار آغاز می‌کنند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای گفت: تیم‌های پزشکی شبانه‌روز در شمال غزه کار می‌کنند، اما چیزی برای تغذیه پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: تیم‌های پزشکی در شمال غزه بر اثر کمبود وعده‌های غذایی لاغر و ضعیف شده‌اند.

القدره از نهادهای بین‌المللی و امدادی خواست تا «غذاهای آماده را فراهم کنند تا تیم‌های پزشکی بتوانند کار خود را انجام دهند».

این در حالی است که حرکت کشتی حامل کمک‌ها که قرار بود دیروز یکشنبه از طریق کریدور دریایی که توسط آمریکا و اتحادیه اروپا مدیریت می‌شود، از قبرس به سمت غزه حرکت کند، مختل شد.

کشتی اسپانیایی «Open Arms» همچنان در بندر لارناکا قبرس لنگر انداخته است، در حالیکه قرار بود روز یکشنبه در اولین سفر دریایی برای انتقال کمک به نوار غزه حرکت کند.

این کشتی ده‌ها تن غذا را در یک کریدور دریایی حمل می‌کند که اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، چند روز پیش در جریان بازدید از بندر مذکور، فعال شدن آن را اعلام کرد.

خبرگزاری قبرس به نقل از سخنگوی دولت کنستانتینوس لتمپیوتیس گفته است که انتظار می‌رود کشتی «در ساعات آینده» حرکت کند.

از سوی دیگر، رادیو قبرس عصر یکشنبه گزارش داد بعید به نظر می‌رسد که این کشتی پیش از صبح دوشنبه بندر لارناکا قبرس را به دلیل «مشکلات فنی» ترک کند.

لورا لانوزا، سخنگوی سازمان غیردولتی اسپانیایی Open Arms که در این پروژه مشارکت دارد، توضیح داد که مقامات اسرائیلی این محموله را روز شنبه بازرسی کردند.

لانوزا گفت که سازمان شریک آن، World Central Kitchen، «افرادی را در غزه دارد» و در تلاش است تا «یک اسکله موقت» بسازد تا بتواند کالاها را هنگام رسیدن کشتی تخلیه کند.

اما با توجه به نبردها، بمباران مداوم نوار غزه توسط اشغالگران و قحطی که بیشتر مردم از آن رنج می‌برند، رساندن کمک به نیازمندان همچنان یک چالش بزرگ است.

در این راستا ارتش اشغالگر عملیات بمباران منطقه حمد در شمال غربی خان یونس در جنوب نوار غزه را ادامه می‌دهد.

خبرنگار الجزیره نیز از وقوع انفجاری در منطقه الفخاری در شرق خان یونس خبر داد که این منطقه را لرزاند.

همچنین در نتیجه بمباران اشغالگران در محله الجینه در شرق رفح در جنوب نوار غزه سه تن به شهادت رسیدند.

اشغالگران زمین‌های کشاورزی در نزدیکی مرز مصر و فلسطین اشغالی در داخل محله السلام در رفح را هم بمباران کردند.

نیروهای دفاع مدنی پس از هدف قرار دادن خانه خانواده ابوناصر در بیت لاهیا در شمال نوار غزه، تعدادی شهید و مجروح را از زیر آوار بیرون کشیدند.


( ۱ )

نظر شما :