امریکا عامل ویرانی است

حمله به یمن با هدف فشار بر ایران

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۲۴۴۷۶ خاورمیانه انتخاب سردبیر
اکبر فیجانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: دولت هایی که تاکنون در این جنایات آمریکا و انگلیس را همراهی کرده اند بهتر است این خطای استراتژیک را ادامه ندهند و منافع ملت خود را قربانی خودکامگی آمریکا نکنند و بدانند که آمریکا و انگلیس به هیچ دوستی وفادار نیستند.
حمله به یمن با هدف فشار بر ایران

نویسنده: اکبر فیجانی، مدرس دانشگاه 

دیپلماسی ایرانی: آمریکا و متحدانش حدود 8 سال است که به تخریب و تضعیف یمن مشغولند. ایالات متحده آمریکا در واقع از مارس 2015 که ائتلافی به رهبری عربستان به یمن حمله کرد، در حال جنگ با یمن بوده است. تجاوز عربستان به یمن با چراغ سبز و طبق برنامه از پیش تعیین شده آمریکا و متحدانش آغاز شد وحدود 8 سال ادامه یافت که ویرانی گسترده، قحطی بی سابقه و تلفات انسانی بسیار زیادی بدنبال داشته است. 

با توجه به اینکه کشور یمن از نظر ژئوپولیتیکی در نقطه ای بسیار حساس قرار دارد و درصد زیادی از جمعیت آن کشور شیعه و یکی از اضلاع مهم محور مقاومت است و به طور بالقوه یک اهرم قدرت برای افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است، غرب از طریق تشکیل ائتلاف عربستان و تجاوز و تخریب زیرساخت های یمن، تلاش کرد مانع به قدرت رسیدن حوثی ها و به طور کلی پیشرفت این کشور شود. 

اکنون نیز آمریکا و متحدانش به بهانه جلوگیری از اخلال در کشتیرانی، با تجاوز به یمن به تخریب و تضعیف بیشتر این کشور ادامه می دهند. 

این درحالی است که یمنی ها با هدف حمایت از مردم مظلوم غزه و توقف جنایات رژیم صهیونیستی، تنها به کشتی های اسرائیلی یا کشتی هایی که مقصدشان اسرائیل بود حمله می کردند و هیچ گونه آسیبی به کشتی های سایر کشورها وارد نمی کردند. و تنها بعد از اینکه آمریکا و انگلیس حمله به یمن را آغاز کردند، یمنی ها نیز براساس حق طبیعی خود به آنها پاسخ داده اند. 

دولت هایی که تاکنون در این جنایات آمریکا و انگلیس را همراهی کرده اند بهتر است این خطای استراتژیک را ادامه ندهند و منافع ملت خود را قربانی خودکامگی آمریکا نکنند و بدانند که آمریکا و انگلیس به هیچ دوستی وفادار نیستند.

کلید واژه ها: یمن امریکا حمله امریکا به یمن ایالات متحده امریکا ایران و امریکا حوثی ها


( ۶ )

نظر شما :

یوسف ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۵
چه تهدید ترسناکی!