حمایت تمام‌ قد آمریکا از ارمنستان

۲۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۵ کد : ۲۰۲۳۰۵۸ سرخط اخبار

منابعی از سوی جمهوری‌ آذربایجان اعلام کردند، توافق‌هایی بین ایروان و واشنگتن حاصل شده است که در صورت اعمال فشار یا تحریم روسیه بر ارمنستان، ایالات متحده در زمینه‌هایی حمایت قوی خود را نشان خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به گفته این منابع در صورت چنین رخدادی، حمایت‌های آمریکا شامل موارد زیر می‌شود:

۱. آمریکا منابع مورد نیاز سوخت دیزل و انرژی ارمنستان را تامین می‌کند.

۲. ایالات متحده همچنین آماده است تا تمامی پشتیبانی فنی لازم را برای مدیریت و حفظ عملیات نیروگاه هسته‌ای به ارمنستان ارائه دهد.

۳. آمریکا برای ارمنستان که گندم و آرد را از فدراسیون روسیه وارد می‌کند، منابع دیگر جایگزین ارائه می‌دهد. همچنین پس از اقدامات اخیر جمهوری‌آذربایجان، مشکل امنیت غذایی برای ارمنستان شدیدتر شده است.

۴. در صورت نیاز، اینترنت ماهواره‌ آمریکایی به ارمنستان داده می‌شود.

۵. ایالات متحده آماده است تا کسری ارز خارجی احتمالی در ارمنستان را در صورتی که در نتیجه اقدامات تحریمی شدید روسیه ایجاد شود، پوشش دهد.

۶. نیروهای مسلح ارمنستان تجهیزات نظامی، لباس و تسلیحات لازم را دریافت خواهند کرد و سازمان‌های امنیتی این کشور از جمله پلیس، پشتیبانی فنی لازم را از سوی آمریکا دریافت خواهند کرد.

طرف آمریکایی تضمین می‌کند که در تمامی موارد مذکور حمایت قوی خود را در قبال شرکای ارمنی نشان دهد.


( ۱۲ )

نظر شما :

به ایرانی نماها ۲۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۷
قابل توجه پانفارسها و بعضی حامیان دولتیش
به ایران نماها پانترک و حامیان ترکیه و اسراییل و باکو ۲۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۹
امریکا باید حمایت خود را زودتر و کامل تر انجام میداد نه الان که ارمنستان ناگوریو از دست داده اما در مقابل کمکهای و حمایت اسراییل و ترکیه دیر و ناچیز است
فرزاد ۲۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۸:۲۹
خیانت آشکار روس‌ها به ارامنه (با وجود عضویت ارمنستان در پیمان امنیت جمعی و اشغال چند منطقه ازاستان سیونیک ارمنستان توسط باکو ؛روسها نه تنها سازوکارهای این پیمان را فعال نکردند بلکه همکاریهای اقتصادی و امنیتی با باکو را گسترش دادند.در آرتساخ هم این به اصطلاح حافظان صلح مانع انسدادکریدورلاچین و محاصره غیرانسانی مردم آرتساخ توسط رژیم باکو نشدند) و تعلل و انفعال ایران وعدم جدیت در حمایت از ارمنستان یعنی هم پیمان طبیعی خودش که در واقع دفاع از منافع ملی و حیاتی ومرزهای ژیوپلیتیک خودش با وجود تهدیدات آشکارباکو بود(به واسطه ی لابی قدرتمند پان‌ترکیسم باکو در ایران)باعث ناامیدی ارامنه و توسل آنها( به واسطه ی لابی قدرتمند شأن در آمریکا و فرانسه )به کمکهای آمریکا و فرانسه برای حفظ امنیت مرزها و جان مردمشان شدند.حمایت آمریکا قطعا به واسطه ی لابی قدرتمند ارمنی در آمریکا بوده.
ها ها ها... ۲۴ آبان ۱۴۰۲ | ۲۱:۴۵
بی صبرانه منتظر فرمایشات گهر بار احسان ،موحدیان،کالجی،ذوالقدر پور، شعیب،امیراحمدی،،ناشناس ، ودیگر ارمنیپرستان پان ایرانشهری هستیم.
ابراهیم قدیمی ۲۵ آبان ۱۴۰۲ | ۰۰:۴۶
روابط اذربایجان واسرائیل که اسرائیل بدون شک رابطه فوق نزدیکی با امریکا دارد واقعی وگسترش یافته در تمام زمینه های سیاسی ،اقتصادی ،اطلاعاتی وتجهیزات نظامی است۔۔روابط ارمنستان با امریکا فعلا در حد شایعه سیاسی وارزوها است۔ممکن است بافشار اذربایجان به ارمنستان به واقعیت نزدیک شود که هم اذربایجان وهم ارمنستان در خدمت امریکا خواهند بود۔ارمنستان پتانسیل گرایش های غربی دارد که با فشار اذربایجان زیاد تر میشود۔
میر میران ۲۵ آبان ۱۴۰۲ | ۰۱:۴۵
ارامنه در طول تاریخ به اربابان خود خیانت کرده اند، : ۱ ، خیانت به بیزانس( دیژون رومانوس ) در جنگ ملازگرد مقابل الپ ارسلان سلجوقی، ۲، خیانت به شاه اسماعیل در مقابل سلطان سلیم، ۳، خیانت به عثمانی در جنگ جهانی اول،.۴، خیانت به روسها در مقابل فرانسه، ۵، خیانت به ایران در مقابل امریکا ۶،ونهایت خیانت به فرانسه در مقابل امریکا!!
صمدی ۲۵ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۵
پان ترک شنیدیم پان فارس اصطلاحی است که بی سوادی سازنده و به کار برده را نشان می دهد