پاهای چوبی غول کاغذی

باد کاشتید و طوفان درو کردید

۲۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۲۳۰۲۵ خاورمیانه انتخاب سردبیر
حسن اوجی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: غرب اکنون باید تمامی تلاش خود را مصروف محدود کردن کردن غول بی‌شاخ و دمی کنند که خود آفریده و البته طوفان الاقصی نشان داد که پاهای این غول کاغذین چوبی است و تا سوختن در خشم آزادگان مجال چندانی ندارد.
باد کاشتید و طوفان درو کردید

نویسنده: حسن اوجی 

دیپلماسی ایرانی: با شروع عملیات طوفان الاقصی جهان غرب بار دیگر به این نتیجه رسید که باید مسیری را به منظور احقاق حقوق مردم محروم فلسطین در پیش گیرد. تا قبل از این عملیات تلاش‌های راست گرایان صهیونیست تنها بر انکار حقوق مسلم فلسطینی‌ها بود و هر روزه جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین در اخبار انعکاس می‌یافت و شهرک سازی‌های یهودی نیز تنها شاید با صدور چند بیانیه سرزنش‌وار اتحادیه اروپا مواجه می‌شد که نه تنها صهیونیست‌ها را بر اعمال وحشیانه خود ترغیب می‌کرد بلکه موجب می‌شد تا آ‌نها چنگ و دندانی را به همه جهانیان و حقوق بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی نشان داده و هل من مبارز بطلبند.

سیاست‌های هیتلر مآبانه این رژیم نشان می‌دهد که چرا معضل فلسطین طی تقریبا یک قرن اخیر حل نشده است و همچنان ادامه دارد. خطاب کردن فلسطینی‌های غزه به حیوان‌های انسان‌نما، تهدید آنان به  بمب‌های اتمی و کشتار و جنایت مکانیزه صهونیست‌ها راه حل همیشگی دیکتاتورهای تاریخ است. غاصبان سرزمین فلسطین سعی دارند با پاک کردن موضوع مردم و کشور فلسطین مسیر خود را برای حکومت و اشغال هموار نمایند اما غافل از آن هستند که با کاشتن باد طوفان درو می‌کنند.

این مساله که در این نبرد بیش از 500 کودک به شهادت می‌رسند بیانگر آن است که صهیونیست‌ها می‌دانند و واقفند که فرزندان و کودکان امروز نسل جنگجوی مبارز فردا با آنهاست که انتقام خون پدران و مادران خویش را خواهند گرفت. همان طور که کشتارهای دیریاسین، کفرقاسم و دیگر توحش‌های صهیونیست‌ها نتوانست شعله ی مقاومت و حق خواهی را خاموش کند و امروز آنچه می بینیم از برکات و همان مسیر تاریخی مجاهده و مقاومت است

غرب اکنون باید تمامی تلاش خود را مصروف محدود کردن کردن غول بی‌شاخ و دمی کنند که خود آفریده و البته طوفان الاقصی نشان داد که پاهای این غول کاغذین چوبی است و تا سوختن در خشم آزادگان مجال چندانی ندارد. کار احمقانه‌ای است که باور کنیم با نادیده گرفتن مسئله فلسطین می‌توان به ثبات پایدار در منطقه دست یافت.

بی‌تردید منطقه پس از عملیات طوفان الاقصی تغییراتی را شاهده خواهد بود. بخشی از این تغییرات می‌تواند در عرصه داخلی رژیم صهیونیستی رخ داده و برخی دیگر نیز در صحنه منطقه و نظام بین‌الملل بوقوع خواهد پیوست.

تشدید بحران کنونی یادآور این واقعیت است که راه‌حل سیاسی برای مناقشه آسیای غربی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد این مسیر توسط سیاست‌های سبوعانه و جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی مسدود گردیده است. سرکوب حماس و مردم بی‌گناه غزه و فلسطین راه حل این بحران یکصد ساله نیست. غرب باید نگاه خویش را  نسبت به صهیونیست‌ها تعدیل نموده و از حمایت همه جانبه کودکانه خود صرف این‌که تصور می‌کند با آن‌ها در یک اردوگاه قرار گرفته، بکاهد. در طول تاریخ ظلم و جنایت هیچگاه بی‌مکافات نمانده و نمی‌ماند.  به همین دلیل است که وجدان‌های آگاه مردم غرب در روزهای تعطیل به صورت خودجوش حقوق و آزادی فلسطین را در خیابان‌های دولت‌های غربی و از جمله آمریکا فریاد می‌زنند. 

اگر سازمان‌های بین‌المللی و دول بزرگ دنیا این مساله را مدیریت و تمهید نکنند باید منتظر طوفان‌های دیگری بود که هر آینه دنیا را به سوی قهقرا و بحران عظیم‌تری سوق خواهد داد. 

عملیات الاقصی نشان داد که رژیم صهیونیستی علی‌رغم دارا بودن تجهیزات بسیار هوشمند نظامی، گنبد آهنین، دیوارهای عظیم، دستگاه‌های شنود پیشرفته، و موساد در برابر اراده انتقام مردمی که هر روزه قربانی امیال متجاوزین و جنایتکاران می‌گردند نخواهد توانست مانع و رادعی محسوب شود.
اگر آمریکا و انگلیس به عنوان حامیان این رژیم ددمنش خونخوار نتوانند اقدامی را در جهت اعاده حقوق فلسطینی‌ها انجام دهند، چنین تعلل و کوته‌اندیشی عظیمی نظام بین‌الملل را هرچه سریعتر دچار دگردیسی و تغییر خواهد نمود که به نفع دو کشور فوق نیز نبوده و نخواهد بود.

کلید واژه ها: طوفان الاقصی طوفان اقصی فلسطین فلسطینیان اسرائیل اسرائیل و فلسطین حمله اسرائیل به غزه حمله حماس به اسرائیل


( ۱۰ )

نظر شما :

مهندس مهراب لاهیجانی ۲۵ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۶
امیدوارم منطق عداوت ایران با رژیم صهیونیست‌ برای همه روشن شده باشد. موضوع فقط افق دید است . انچه رهبران مذهبی و سیاسی ایران در قریب نیم قرن گذشته با چشم جان دیده اند ، اکنون جهانیان دیر هنگام با چشم سر می بینند. پس درود بر انان که با تحمل شقوق هجمه ها ، دامن ایران عزیز را به این صفاحت ، رذالت و شراکت در ظلم نیالوده اند و وای بر انان که کودکانه شایق تطهیر ضحاک زمان بوده و هستند. حکیم بزرگ طوس علیه رحمه چنین فرمود: خرد چشم جان است چون بنگری. تو بی‌چشم شادان جهان نسپری.
احمد ۲۶ آبان ۱۴۰۲ | ۰۰:۱۳
سایت وزین دیپلماسی حقیقت اینکه اگر تفسیرهای اینچنینی بخواهیم در کیهان ونظایرش فراوان است ما دنبال استدلالات بدون جانبداری هستیم همین؟؟؟
غلامحسین مرزدار ۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۰
مقاله بسیار خوبی است نویسنده سعی کرده است با فکتهایی که به نظر درست می رسد هشدار دهد که با این روند بی عدالتی که در جهان ساری و جاری شده است دنیا به دو اردوگاه شرق و غرب تقسیم شده و نظام بین المللی فروپاشی سریعتری را تجربه خواهد کرد . در آن زمان هیچ دولتی امنیت نداشته و عمده تمرکز و تلاش دولتها در جهت دستیابی به امنیت پایدار سوق پیدا خواهد کرد .