هزینه گزاف خدمات بهداشتی و درمانی

ایالات متحده و افول

۱۵ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۲۲۸۴۴ اخبار اصلی آمریکا
محمدرضا اوحدی و احمدرضا تمدن در یادداشت مشترکی برای دیپلماسی ایرانی می نویسند: مردم ایالات متحده به نسبت دیگر کشور ها بیشترین هزینه خدمات درمانی را می پردازند و در مقابل خدمات مناسبی نیز دریافت نمی کنند. این هزینه ها به قدری بالاست که امروزه یکی از دلایل اصلی اعلام ورشکستگی عموم مردم امریکا به دلیل  عدم توانایی تسویه بدهی به سیستم درمانی است.
ایالات متحده و افول

نویسندگان: محمدرضا اوحدی و احمدرضا تمدن

دیپلماسی ایرانی: یکی از موضوعات مهم مورد بحث در ایالات متحده، هزینه های بالای درمان، نبود سیستم بیمه ای مناسب و در دسترس نبودن مراکز خدمات درمانی برای همه اقشار جامعه است. مردم ایالات متحده به نسبت دیگر کشور ها بیشترین هزینه خدمات درمانی را می پردازند و در مقابل خدمات مناسبی نیز دریافت نمی کنند. این هزینه ها به قدری بالاست که امروزه یکی از دلایل اصلی اعلام ورشکستگی عموم مردم امریکا به دلیل  عدم توانایی تسویه بدهی به سیستم درمانی است.

هزینه های سنگین خدمات درمانی در این کشور تمام سطوح اقتصادی جامعه را از دولت فدرال به پایین  تحت تاثیر قرار می دهد. افزودن سالانه صدها میلیون دلار به بدهی های ملی که خود موجب به تعویق افتادن دیگر اولویت های بودجه است از این جمله است. بر اساس تحقیقات منتشر شده بیش از نیمی از افراد امریکایی که در سن اشتغال قرار دارند با هزینه های سنگین خدمات درمانی دست و پنجه نرم می کنند. کامن ولس که یک صندوق عام المنفعه ی امریکایی است امروزه هدف خود را اشاعه یک سیستم درمانی کارآمد و در دسترس برای همه اقشار جامعه به خصوص قشر کم درآمد، رنگین پوستان و افراد فاقد بیمه درمانی قرار داده است. بر اساس آخرین گزارشی که کامن ولس از مقایسه ایالات متحده با دیگر کشور های ثروتمند دنیا در سال 2021 منتشر کرد امریکا از بین 11 کشور در جایگاه آخر بر اساس شاخصه های دسترسی، کارآیی، عدالت و نتیجه بخشی در حوزه سلامت قرار گرفت.

با بررسی گزارش دکتر استیون وولف از دانشگاه ویرجینیا پی می بریم وضعیت از این نیز بغرنج تر است. طبق تحقیقات وی در سال 2023، شاخصه امید به زندگی افراد بالغ جامعه امریکا پایین تر از 56 کشور از سراسر شش قاره قرار گرفته است. از سویی دیگر، با عطف به گزارش واشنگتن پست در 22 اکتبر 2023، اقشار کم درآمد و اقلیت ها بیشترین فشار را در این بازه متحمل می شوند. دکتر ولف معتقد است دیگر کشور ها در راستای تامین غذا، سیتسم آموزشی خوب، سیستم درمانی کودکان، موضوع مسکن، ثبات درآمدی، سیستم حمل و نقل و امنیت عمومی فعالیت های بیشتر و مؤثرتری انجام می دهند. به گفته او این موارد نه تنها کیفیت زندگی شهروندان را افزایش می دهد بلکه باعث بالا رفتن سطح سلامت عموم ی نیز می شود و نهایتا این موضوع منجر به کاهش نیاز به خدمات درمانی گران قیمت می شود. و اکنون ایالات متحده  در بین دیگر کشور های ثروتمند تنها کشوری است که در تامین حداقل های بیمه و پوشش درمانی برای شهروندان خود شکست خورده است.

بر اساس گزارش بنیاد کایزر، در سال 2023، متوسط هزینه بیمه درمانی  تحت حمایت کارفرما 7 درصد افزایش یافته که  به معنی حدودا 24000 دلار در سال برای پوشش درمانی یک خانواده امریکایی است.در ماه ژوئن تجزیه تحلیلی توسط مرکز خدمات مدیکر و میکید در این مورد صورت گرفت که بنا بر گزارش آن پیش بینی می شود که هزینه های ملی  مراقبت های بهداشتی  در  سال 2024 به حدود 4.8 تریلیون دلار و در سال 2031 به 7 تریلیون دلار خوهد رسید.

در نهایت طبق آمارها و گزارش های موسسات مختلف و بر اساس مطالبی که ذکر شد سیستم درمانی ایالات متحده در آستانه یک بحران بزرگ قرار دارد و یکی از اصلی ترین مشکلات مردم امریکا در حوزه مخارج زندگی هزینه های بالای خدمات درمانی است. از سویی، عدم رضایت کارمندان حوزه درمان از میزان دستمزد هایشان و شرایط کاری باعث تشدید این بحران در کوتاه مدت خواهد شد و بی¬شک یکی از مباحث اصلی کارزارهای انتخاباتی در ماه های پیش رو محسوب می شود.

منابع:

 

www.forbes.com
www.washingtonpost.com

کلید واژه ها: امریکا مردم امریکا خدمات درمانی در امریکا بیمه بیمه درمانی فقر در آمریکا ایالات متحده امریکا احمدرضا تمدن محمدرضا اوحدی


( ۱ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۱۵ آبان ۱۴۰۲ | ۱۸:۱۳
اگر دردم یکی بودی چه بودی اگر غم اندکی بودی چه بودی بابالینم طبیبی یا حبیبی از این هردو یکی بودی چه بودی۔طبیب وحبیب بالای سر امریکای بیمار طبیب وحبیب اسرائیل است۔وضعیت بیمار با نسخه های طبیب و محبت های حبیب مشخص است۔ فاتحه۔