اروپا بازنده و ناراضی وضع موجود است

زلنسکی قهرمان کاغذی امریکایی ها

۱۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۲۲۱۰۵ اخبار اصلی اروپا
جنگ در اوکراین مسئله‌ای آمریکایی است. حتی اروپا که خود را در خدمت ماشین جنگی اوکراین قرار داده متوجه است که این اشتباه نباید ادامه یابد.
زلنسکی قهرمان کاغذی امریکایی ها

نویسنده: فاروق یوسف

دیپلماسی ایرانی: هر تلاشی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین مطمئنا با ناخوشنودی ایالات متحده آمریکا مواجه خواهد شد. دیگر نمی‌توان نیاز آمریکا به این جنگ را بعید دانست و آمریکا تمایلی به پنهان کردن اشتیاق خود برای ادامه آن ندارد.

آمریکا از این می‌ترسد که غافلگیری از جایی غیرمنتظره مانند عربستان سعودی رخ دهد. در جهانی که در حال تغییر است و آمریکا در آن نخواهد توانست تنها قطب مدیریت کننده جهان طبق منافع خود باشد، وقوع این مسئله یک خیال پردازی نخواهد بود.

جنگ در اوکراین مسئله‌ای آمریکایی است. حتی اروپا که خود را در خدمت ماشین جنگی اوکراین قرار داده متوجه است که این اشتباه نباید ادامه یابد.

این مسئله درست نیست که زلنسکی گفت وگو با روسیه که صحبت از مذاکرات بی قید و شرط را آغاز کرده است، نمی‌‌پذیرد. اروپا نتوانست میانجی باشد و پس از اینکه مردم خود را با مالیات فرسوده کرد تا سلاح برای اوکراین تامین کند، برای این کار شایسته نخواهد بود. چین پس از ایفای نقش خلاقانه‌ای که به توافق عربستان سعودی و ایران منجر شد، نمی‌خواهد آمریکا را به چالش بکشد، چرا کشور پادشاهی عربستان سعودی صلاحیت ایفای نقش حامی یک راه حل مسالمت آمیز را نداشته باشد؟ راه حلی که طرف های روسیه و اوکراین را از سوء تفاهم خارج می‌کند و به این ترتیب یک طرف پیروز و یک طرف شکست خورده وجود ندارد.

زمانی که زلنسکی در نشست اخیر سران کشورهای عربی در جده شرکت کرد، می‌دانست که برای این نیامده که از او به گرمی استقبال شود بلکه آمده است تا با حامیان آینده‌اش آشنا شود. حامیانی به دور از آمریکایی‌هایی که او را به قهرمان کاغذی تبدیل کردند. این مرد راه حل‌های اروپایی را امتحان کرده است؛ راه حل‌هایی که فایده‌ای نداشته‌اند. اروپایی ها از او حمایت می‌کنند تا او بجنگد و کشورش در وضعیت جنگ باقی بماند. اما تا چه زمانی؟ طرفی وجود دارد که در فکر هدایت او به سمت راهی متفاوت است. مطمئنا او به سعودی‌ها اطمینان دارد زیرا تنها طرفی هستند که با او به دور از سیاست‌های آمریکا رفتار می‌کنند. سیاست‌هایی که اروپا را تحقیر کرد. جهان تغییر خواهد کرد، اگر سعودی‌ها موفق شوند طرح خود را برای صلح در اوکراین محقق کنند.

منبع: العرب / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا امریکا اوکراین جنگ اوکراین ولادیمیر زلنسکی اروپا امریکا و اوکراین روسیه و اوکراین اروپا و اوکراین امریکا و روسیه و اوکراین روسیه و اوکراین و اروپا


( ۵ )

نظر شما :

جانباز ۱۳ مهر ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۶
تنها راه خاتمه جنگ ترور زلنسکیست
ناشناس ۱۴ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۹
آمریکاییها قهرمان نمی خواهند که از وجود داشتن هر نوع قهرمانی بین سایر ملل ، متنفرند . آنها عروسک می خواهند . عروسکهایی که شروع ، ادامه و پایان مشابهی دارند . از غزافی تا صدام ... از رجب تا بن سلمان ... از الهام تا زلنسکی ... وجه مشترک تمام این ساده لوح ها ... " همگی رو قول آمریکاییها حساب کردند "
احمد ۱۴ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۰
قهرمان کاغذی شوخی میکنید اگر یک موی او در تن اشرف غنی بود افغانستان این نبود؟؟؟؟؟؟
ناشناس ۱۴ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۶
احمد جان نظرت چیه راجع به اینکه هم اشرف عنی و هم زلنسکی در تیم آمریکا بوده و هستند منتها یکی مو داره و اون یکی نداره ؟
هشترودی ۱۵ مهر ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۲
در جواب احمد باید گفت اشرف غنی دستور داشت کشور رو تحویل طالبان بده ولی زلنسکی فعلا دستور داره مقاومت کنه تا روسیه و اروپا تضعیف بشن هر موقع صلاح دونستن به زلنسکی هم دستور مذاکره و صلح خواهند داد
واحد حقگو ۱۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۹:۴۶
سلام زلنسکی واقعا قهرمان است او تاکنون در برابر روسیه متجاوز ایستاده و با وجود پیشنهاد برای خارج کردنش از اوکراین این کار را انجام نداد.