تاکید ایران بر مشارکت فعال‌تر کشورهای آسیای مرکزی در فعالیت‌های بندری و ترانزیتی در چابهار

۲۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۰ کد : ۲۰۱۸۷۶۶ سرخط اخبار

نخستین اجلاس کارگروه مشترک هند و کشورهای آسیای مرکزی در مورد ظرفیت های بندری چابهار در شهر بمبئی هند با هدف بررسی آخرین وضعیت بندر چابهار و اهمیت آن در ترانزیت منطقه ای و ارتباط آن با کشورهای آسیای مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صفری معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه که بنابه دعوت دولت هند بعنوان میهمان ویژه  در راس یک هیات در این اجلاس شرکت کرده  است، طی سخنانی ضمن تشکر از دولت هند برای ابتکار برگزاری این اجلاس، به تشریح  ظرفیت ها و امکانات بندری چابهار در توسعه حمل و نقل و ترانزیت منطقه ای و بین المللی پرداخته و خواستار مشارکت فعال‌تر کشورهای منطقه بویژه آسیای مرکزی در فعالیت های بندری و ترانزیتی در چابهار شد.

صفری همچنین با برشمردن جاذبه ها و مزیت های بندری چابهار بعنوان یک منطقه صنعتی و تجارت  آزاد و گردشگری و وجود  مشوق ها و تضمین های منطقه چابهار جهت جذب سرمایه گذاری، توسعه زیرساخت های این بندر به منظور بهره برداری کامل از ظرفیت های  آن را  از اولویت های جمهوری اسلامی ایران  عنوان کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر حضور کشورهای آسیای مرکزی در بندر چابهار و بهره برداری از این بندر  در راستای فعال کردن  راهگذر شمال-جنوب تاکید و خواستار برگزاری دومین نشست  این کارگروه در چابهار شد.

انتهای پیام


نظر شما :