جنگ اوکراین واشنگتن را از خاورمیانه غافل نکرده است

پیام های رزمایش نظامی امریکا به ایران

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۱۷۹۱۱ اخبار اصلی خاورمیانه
این رزمایش همچنین این  پیام را به منطقه ارسال می‌کند که مهم نیست از نظر ژئوپلیتیکی در اروپا یا آسیا چه روی می دهد، دولت بایدن آماده است که تعهد خود را به امنیت اسرائیل تقویت کند.
پیام های رزمایش نظامی امریکا به ایران

دیپلماسی ایرانی: تحلیلگران می گویند که مهم‌ترین رزمایش مشترک ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در سال‌های اخیر  این پیام روشن را به ایران ارسال کرده که توجه متحدان چندان معطوف جنگ در اوکراین و تهدید چین نشده است که از  بسیج بزرگ نیروها در خاورمیانه غافل شوند.

مایکل هوروویتز، تحلیلگر ژئوپلیتیکی و امنیتی مستقر در بحرین، می گوید که مقیاس بزرگ این رزمایش آن را به یکی از بزرگترین تمرینات نظامی در سال‌های اخیر تبدیل کرده و نوع تجهیزات هوایی، زمینی و دریایی در آن بسیار بی سابقه است.

به گفته سنتکام، بیش از 140 هواپیما، 12 ناو رزمی و سامانه توپخانه از  دو کشور بخشی از این رزمایش بودند.

یک مقام آمریکایی می گوید که برنامه‌ریزی برای این رزمایش‌ها از چند ماه پیش و قبل از  آن که بنیامین نتانیاهو دوباره قدرت را به دست آورد، انجام شده است. به گفته تحلیلگران دفاعی، تمرینات با چنین وسعتی معمولاً به یک سال برنامه ریزی نیاز دارد.

ژان لوپ سامان، عضو غیر مقیم اندیشکده شورای آتلانتیک مستقر در واشنگتن، می گوید که این رزمایش یک پیام قوی در خود دارد که نشان می دهد امریکا و اسرائیل، هر دو به جلوگیری از یک ایران مجهز به سلاح هسته ای متعهد هستند.

او همچنین می گوید که این رزمایش همچنین این  پیام را به منطقه ارسال می‌کند که مهم نیست از نظر ژئوپلیتیکی در اروپا یا آسیا چه روی می دهد، دولت بایدن آماده است که تعهد خود را به امنیت اسرائیل تقویت کند. این یک قانون طلایی از نظر سیاست امریکا است.

بنی گانتز، وزیر دفاع سابق اسرائیل ماه دسامبر در اظهاراتی صریح درباره یک جدول زمانی، گفت که اسرائیل می تواند ظرف دو یا سه سال به سایت های هسته ای ایران حمله کند.

به گفته تحلیلگران، توانایی امریکا و اسرائیل برای استقرار سریع تجهیزات نظامی در چنین مقیاسی تنها بخشی از پیام به ایران است. پیام اصلی این است که ما به اندازه کافی انعطاف پذیر هستیم که در صورت اتخاذ تصمیم، بتوانیم یک حمله موفقیت آمیز علیه برنامه هسته ای ایران انجام دهیم.

این اقدام لزوماً به آن معنا نیست که اسرائیل یا آمریکا می‌خواهندبه ایران ضربه بزنند یا حمله نظامی انجام دهند، اما از آنجایی که ایران اکنون به یک پیشرفت هسته‌ای نزدیک‌تر شده و چشم‌انداز احیای  برجام کمتر از همیشه است، نیاز به اجرای برخی موارد وجود دارد.

جاناتان لرد، یکی دیگر از تحلیلگران این اندیشکده آمریکایی، می گوید رزمایش های اخیر را می توان پیامی از سوی اسرائیل به شرکای آن در خلیج فارس دانست.

شرکای نظامی جدید و نوظهور اسرائیل در خلیج فارس می توانند به سطح بالای قابلیت همکاری و توانمندی ارتش های آمریکا و اسرائیل نگاه کنند و آن را به عنوان یک هدف آتی برای ارتش های خود بدانند.

منبع: نشنال / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: اسرائیل ایران و اسرائیل ایران و امریکا حمله اسرائیل به ایران رزمایش امریکا و اسرائیل ایران و امریکا و اسرائیل بنیامین نتانیاهو برنامه هسته ای ایران تاسیسات هسته ای ایران


( ۳۸۶ )

نظر شما :

محمد ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۸
هیچ چیز برای امریکایی ها بهتر از شروع جنگ نیست ، همانطور که آنها تنها برنده جنگ اوکراین هستند . آنچه مهم است هوشمندی ماست که وارد چنین تله ای نشویم زیرا به محض اینکه جنگ با امریکا شروع شود ، هرآنچه در طی چهار دهه گذشته به دست آورده ایم نابود می شود
بهروز ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۴
هر غلطی که میخواهید بکنید ما هیچ چیزی برای از دست دادن نداریم ولی جهان را برای همه جهنم می کنیم که دیگر در ارامش نباشند ادم که در حال غرق شدنه ترسی از بعد ان نداره بجنگید تا ببینیم چه میشود در کل مرگ یکبار شیون یکبار مردید رجز نخوانید کاری که به قول خودتان تهدیده را عملی کنید تا نتیجه ان را ببینید
عمران شریفی اصل ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۷
عالی خیلی خوب عالی عمران شریفی اصل******
شادکام سردارپور ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۲۸
مرگ بر امریکا واسرائیل . سگ کی باشن !!! (ان العزة لله جمعا) کسانی که به خدا ایمان اورده وتوکل کرده اند دلهایشان مثل فولاد محکم است و ترسی از یاوه گوییهای این دو قدرت پوشالی در وجودشان راه نمی یابد .
ناشناس ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۱:۰۰
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند . زمان حمله و مکان حمله را ما مشخص می کنیم ‌‌،قطعا اسرائیل چنین غلطی برای نابودی خودش نخواهد کرد .در غیر اینصورت میدان جنگ تل اویو است نه تهران .
محمد ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۲
اتفاقا این رزمایش ها نشان دهنده عدم امکان حمله به ایران است و در گذشته این وحوش بدون اخطار و رزمایش به هر کشوری که خواستند حمله کردن
محمد ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۲
ما اگر میخواهیم یک کشور ابر قدرت باشیم باید سلاح هسته ای داشته باشیم دیگر ترسیدن جای ندارد چون غرب میخواهد کشور ما را از بین ببرد
محمد ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۹
باورکنیدهیچ غلطتی نمیتوانید انجام دهیدشماهادرمقابل یک گروه کوچک مثل حماس و.... مثل انگل توی خودتون میلولیدازترس درعمل خطایی انجام دهیدتامثل هیتلریهودی ازجنازهایتان کوددرست کنیم
هم وطن ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۰:۰۶
هرگز نباید به خودمون غره بشیم و مثل عراق زمان صدام کشور رو به دست نادان های تند رو ویران کنیم..تا صلح هست جنگ احمقانه است و شک نکنید که ملت ایران با این وضعیت اقتصادی نمیتونه پشتیبانی کنه از جنگ.پس الکی اورد ندید...!!!