احساس غبن فرانسه

تصمیم مکرون به سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در صنایع نظامی

۰۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۱۷۹۰۳ اخبار اصلی اروپا
ماکرون طی سخنرانی سال نو خود در پایگاه هوایی مونت دو مارسان در جنوب غربی فرانسه گفت: «فرانسه ارتش هایی آماده برای مقابله با چالش های قرن داشته و خواهد داشت.» 
تصمیم مکرون به سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در صنایع نظامی

نویسنده: فلوریان پوتز

دیپلماسی ایرانی: حمله روسیه به اوکراین باعث نابودی درک اروپایی از امنیت شده است. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، با تخصیص میلیاردها دلار به ارتش آلمان بدان واکنش نشان داد. فرانسه نیز در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری است: امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه می خواهد از سال 2024 تا 2030، در مجموع حدود 400 میلیارد یورو در بودجه نظامی فرانسه سرمایه گذاری کند.

ماکرون طی سخنرانی سال نو خود در پایگاه هوایی مونت دو مارسان در جنوب غربی فرانسه گفت: «فرانسه ارتش هایی آماده برای مقابله با چالش های قرن داشته و خواهد داشت.» 

فرانسه باید خود را با عصر جدیدی که در آن انواع تهدیدها وجود دارد، که برخی ناشی از جنگ‌های قدیمی بوده و برخی دیگر بی‌سابقه هستند، وفق دهد.

ماکرون گفت: بودجه نظامی که حدود یک سوم بیشتر است، باید در خدمت فرانسه باشد تا «آزادی، امنیت، رفاه و جایگاه ما در جهان» را تضمین کند. رئیس جمهوری همچنین خواستار نوسازی زرادخانه هسته ای فرانسه شد. استراتژی نظامی باید نقش این کشور را به عنوان یک قدرت جهانی مستقل تقویت کند. بر این اساس، قرار است بودجه سرویس مخفی نظامی نیز 60 درصد افزایش یابد.

ماکرون بودجه جدید را «برنامه تحولی» برای تطبیق ارتش با درگیری‌های با شدت بالا خواند. از سال 2019 تا 2025، بودجه نظامی بالغ بر 295 میلیارد بوده و در خدمت بازسازی ظرفیت هایی بود که در دهه های گذشته صرفه جویی شده بود. البته هنوز مبلغ 400 میلیارد قطعی نیست و این پیشنهاد قرار است ماه مارس در مجلس بررسی شود.

اخیرا دبیرکل ناتو بحثی را درباره هزینه‌های دفاعی کشورهای عضو آغاز کرد. در حال حاضر کشورها قرار است دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای دفاع هزینه کنند، اما این رقم باید حداقل میزان ممکن باشد.

نمایندگان کشورهای ناتو و سایر کشورهای حامی اوکراین اکنون در پایگاه هوایی ایالات متحده آمریکا در رامشتاین آلمان درباره کمک های نظامی بیشتر به اوکراین بحث می کنند. موضوع اصلی این نشست، تحویل احتمالی تانک های جنگی است. آلمان به ویژه تحت فشار است تا از مخالفت خود با تحویل تانک های لئوپارد 2 به اوکراین دست بردارد.

منبع: اشپیگل / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: فرانسه ارتش فرانسه امانوئل مکرون امنیت فرانسه اروپا اتحادیه اروپا ناتو


( ۶ )

نظر شما :

ناشناس ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۳
ارتشهای آماده . زرشک . ارتشهایی که فقط آماده ی به خاک و خون کشیدن ملتهای ضعیف هستند و در برابر قویها ...
محمد ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۷
این همان خواسته امریکا از اروپایی های مغرور بود . همانطور که ترامپ می گفت اروپا باید هزینه دفاع از خود را بپردازد نه امریکا . و چه زیبا سیستم امریکایی با نمایش چماق ترامپ و هویج بایدن ، اروپایی ها را مجبور کردند که هم به امریکا وابسته تر شوند هم بودجه دفاعی خود را افزایش بدهند و هم روسیه گرفتار باتلاقی شده است که حتی می تواند به نابودی و تجزیه این کشور بیانجامد . این یعنی سیاست خارجی
مسعود ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۵۵
فکر میکنم تاریخ در حال تکرار است !؟ سالهای بین جنگ جهانی اول و دوم ، که به طاهر صلح برقرار بود و لیکن کشورهای متخاصم به سرعت مشغول مسلح شدن به پیشرفته ترین سلاحهای آنزمان می شدند و آ ن دوران به " صلح مسلح" مشهور است ! جنگ جهانی هولناکی در پیش روی است و تجاوز نابخردانه ی پوتین به اوکراین از نطر زمانی این جنگ را نزدیک و شاید قریب الوقوع کرده است ! بر کشورها و از جمله کشور ماست که ضمن اتحاد و همدلی، آمادگی همه جانبه برای این جنگ ویرانگر آخرالزمانی و سخت ؛ در جهت و جبهه ی و طرف درست تاریخ بایستند!
ابراهیم قدیمی ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۱
پرزیدنت پوتین این جنگ را متوقف کرد۔دسترسی ناتو به اوکراین شروع جنگهای دیگر وجنگ سوم بود وهست۔خصومت اروپا با روسیه خصومت چند صد ساله دارد۔
ابراهیم قدیمی ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۳
این یعنی سیاست جنگ طلبانه۔
ابراهیم قدیمی ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۳:۴۵
بازار فروش وبکار گیری سلاح درجهان گرم است۔هیچ سودی بیشتر از فروش سلاح در جهان نیست۔هواپیما صد میلیون دلار۔ تانک چند صد هزار دلار و۔۔۔۔۔۔اتومبیل شخصی بیست هزار دلار وزن وقیمت را محاسبه کنید۔ ۔این همه دانشگاه و علم وتکنولوژی وکارخانه وتاسیسات برای توسعه کیفیت وکمیت سلاح وازدیاد قدرت کار میکند وپس مانده ای نصیب ملت ها در زمان صلح وبمب وموشک در زمان جنگ وسود برای سرمایه داران میشود۔فیلسوفی از مال دنیا فقط کاسه ای داشت که با ان اب میخود۔در کنار نهر کودکی را دید با دست اب میخورد۔کاسه را شکست۔فیلسوف دیگری در خمره ای زندگی میکرد۔اسکندر در بالای سرش رفت گفت از من چیزی بخواه گفت کنار برو بگذار افتاب برمن بتابد۔۔شما بررسی کنید چه کشورهائی چه سلاحهائی برای چه منظوری خریداری وانبار میکنند۔دشمن انها کیست جز خودشان۔۔تنور جنگ برای فروش سلاح باید گرم باشد۔ چه کسی هرروز تنور ناتو را گرم میکند وتوسعه میدهد۔خودشان۔ بقول ما بچه های جنوب شهر کرم از خود درخت است۔
ابراهیم قدیمی ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۴:۴۵
دو جمله ای که از دوفیلسوف عرض کردم۔نشان دهنده ان است که ثروت وقدرت روشنائی وهدایت برای جهان نمی اورد۔در بالای کتابخانه لس انجلس دیدم اسم ده نفر از غرب وده نفر از شرق نوشته شده گه برجهان نور تابیده اند۔نام هیچ قدرتمند وثروتمندی نبود۔جالب این است که این سر در رادبااحتمال ریاد روشنفکری امریکائی نوشته است۔حال این سئوال مطرح است که چگونه با ثروت وقدرت وناو هواپیمابر میتوانند دوشنائی بجهان بتابانند۔خود با ثروت وقدرت در ظلمات اند۔ظلمات است بترس از خطر گمراهی۔