هنرهای رزمی، جنگ و سرکوب در چچن

قدیروف دیکتاتور بریگادهای «ضد تروریسم» ترک

۰۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۱۷۷۶۵ اخبار اصلی اروپا
رمضان قدیروف در سال ۲۰۱۵ فدراسیون کشتی آزاد احمد را راه‌اندازی کرد و در مقیاس بین‌المللی مبارزه قهرمانی نهایی مبارزه  مستقر در لاس وگاس را سازماندهی کرد. از هزاران جوانی که در فدراسیون احمد ثبت نام کرده اند، فقط تعداد انگشت شماری برای تبدیل شدن به ورزشکاران حرفه ای هستند، اکثریت قریب به اتفاق به نیروهای شوک رژیم می پیوندند. گارد شخصی دیکتاتور و واحدهایی که «ضد تروریسم» ترک گفته می شوند، مسئول کارهای پایگاه رژیم است و بارها توسط مدافعان حقوق بشر محکوم شده اند.
قدیروف دیکتاتور بریگادهای «ضد تروریسم» ترک

نویسنده: ژان پییر فیلیو

دیپلماسی ایرانی: مبارزات رزمی ترکیبی به وسیله ای اساسی برای بسیج و جذب نیرو برای دیکتاتوری چچن، رمضان قدیروف تبدیل شده است.

بیش از پانزده سال است که یک و نیم میلیون چچنی تحت سلطه رمضان قدیروف، رئیس جمهوری این جمهوری متشکل از فدراسیون روسیه، قرار گرفته اند.

همانند خاندان اسد در سوریه که منبعی ضروری برای کرملین فراتر از فضای روسیه است، استبداد چچنی همچون چرخ دنده اصلی در سیستم پوتین است، از جمله در حمله ای که حدود یک سال پیش علیه اوکراین آغاز شد.

حاکمیت رمضان قدیروف با بیش از یک درصد جمعیت روسیه، نفوذی نامتناسب با اهمیت واقعی خود در روسیه پوتین اعمال می کند. به این علت است که مطلق گرایی چچنی با عملکرد خود که در عین حال نظامی، طایفه ای و مافیایی است، متمایز می شود. بنابراین رمضان قدیروف می‌تواند در خودسری و بی‌رحمی از مربی مسکوی خود سبقت بگیرد. مقایسه بین این دو سیستم در زمینه ورزش های رزمی از این نظر روشنگر است، زیرا این موضوع به دور از یک سرگرمی جزئی، پویایی بسیج داخلی و مشروعیت بیرونی را آشکار می کند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یکی از پیروان وفادار خود، عمر کرملو، را در راس فدراسیون بین‌المللی بوکس آماتور قرار داد که ورزشکاران روسی را در مسابقات خود با رنگ خاص خود پذیرفته است.

رمضان قدیروف در سال 2015 فدراسیون کشتی آزاد احمد را راه‌اندازی کرد و در مقیاس بین‌المللی مبارزه قهرمانی نهایی مبارزه  مستقر در لاس وگاس را سازماندهی کرد. از هزاران جوانی که در فدراسیون احمد ثبت نام کرده اند، فقط تعداد انگشت شماری برای تبدیل شدن به ورزشکاران حرفه ای هستند، اکثریت قریب به اتفاق به نیروهای شوک رژیم می پیوندند. گارد شخصی دیکتاتور و واحدهایی که «ضد تروریسم» ترک یا بریگادهای ترک گفته می شوند، مسئول کارهای پایگاه رژیم است و بارها توسط مدافعان حقوق بشر محکوم شده اند. علاوه بر این، فدراسیون احمد توسط فرمانده سابق ترک، دوست دوران کودکی رمضان قدیروف، هدایت می شود که حتی در سال 2020 او را به عنوان فرد شماره دو در دولت ارتقا داد.

منبع: لوموند / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: رمضان قدیروف چچن روسیه ولادیمیر پوتین روسیه و چچن ترک های روسیه فدراسیون کشتی


( ۲۷ )

نظر شما :

مهدی ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۶
با سلام بنده متوجه استفاده نویسنده از کلمه (( ترک )) در این مقاله نشدم . تا آنجایی که می دانیم ایشان اهل چچن و از وفاداران به روسیه و پوتین میباشد . دلیل استفاده از واژه ( ترک ) در این مقاله چیست ؟
ایراندوست ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۷
والا ما هر جا دیده ایم ترکها حامی تروریسم مثل داعش و النصره و ... بوده اند.
امیری ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۵:۲۵
این ترک ترک گفتن منظورتون چی بود؟
خسرو ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۵
فرانسوی با یک سنگ سه هدف را میخواد بزنه ، از یک طرف رمضان قدیراوف را دیکتاتور می‌نامد چون طرفدار روسیه و پوتین است از طرف دیگر میخواهد بگوید قدیراوف مسلمان در روسیه زیاد قدرت پیدا کرده و باید قیچی بشه بخاطر منافع صلیبی ها و بالاخره میخواهد تلقین کند که اگر اینقدر شرور است بخاطر ترک بودن هست -- در فرانسه دشمنی با ترکها رواج دارد و جالب اینکه همه مسلمانان را ترک مینامند