کاهش شدید ارزش پول ملی به پایین‌ترین سطح ۳۲ سال اخیر

ژاپن همچنان گرفتار در بحران اقتصادی است

۰۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۶۵۴۱ آسیا و آفریقا اقتصاد و انرژی انتخاب سردبیر
سید رحمان موسوی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: داده‌ها نشان می‌دهد فعالیت‌های تولیدی در ژاپن به دلیل فشارهای تورمی قوی در ماه نوامبر با سریع‌ترین سرعت در دو سال اخیر منقبض شده است.
ژاپن همچنان گرفتار در بحران اقتصادی است

نویسنده: سید رحمان موسوی، استاد سابق دانشگاه بهشتی

دیپلماسی ایرانی: دولت ژاپن در گزارش ماهانه خود برای ماه نوامبر، ارزیابی کلی از اقتصاد این کشور را منتشر و به بهبودی متوسط اشاره کرد اما نسبت به خطرات ناشی از کندی اقتصاد جهانی و نوسانات بازار مالی هشدار داد.

گزارش اقتصادی دولت ژاپن پس از آن منتشر شد که داده ها در هفته گذشته نشان داد که رشد اقتصادی به طور غیرمنتظره ای برای اولین بار در یک سال در سه ماهه سوم کاهش یافته است، زیرا رشد کند جهانی و هزینه های واردات به فعالیت های تجاری آسیب رساند.

همچنین داده‌ها نشان می‌دهد فعالیت‌های تولیدی در ژاپن به دلیل فشارهای تورمی قوی در ماه نوامبر با سریع‌ترین سرعت در دو سال اخیر منقبض شده است.

دولت ژاپن روز پنجشنبه با استفاده از همان توصیفی که در گزارش ژوئیه داشته است، گفت: «اقتصاد، در حال رشد متوسط است. دولت نسبت به خطرات پیش رو هوشیار خواهد ماند و گفت که کندی رشد جهانی ناشی از انقباض پول می تواند به اقتصاد ژاپن آسیب برساند. دولت اعلام کرد که باید به هرگونه تأثیر اقتصادی ناشی از تورم، محدودیت‌های عرضه و نوسانات بازار مالی و سرمایه «توجه کامل» داشته باشیم.

جالب است بدانید که ژاپن در ماه گذشته با کاهش شدید ارزش پولی به پایین‌ترین سطح 32 سال اخیر نسبت به دلار رسید. در این گزارش آمده که هزینه های خدماتی مانند غذاخوری در رستوران و اقامتگاه در حال بهبود است، اگرچه افزایش قیمت ها بر احساسات مصرف کننده تاثیر گذاشته است.

دولت دیدگاه خود را مبنی بر اینکه هزینه‌های سرمایه‌ای به لطف درآمدهای شرکت‌های بزرگ بهبود می‌یابد، بدون تغییر باقی گذاشت، در حالی که گفت صادرات و واردات "تقریباً ثابت" است.

دولت همچنین اعلام کرد که تولیدات کارخانه ها نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد، مانند ماه گذشته، که شاهد تقاضای زیاد برای ماشین‌آلات حمل‌ونقل و تجهیزات بودیم.

و در آخر اینکه دولت ژاپن برای کاهش ضربه اقتصادی ناشی از تسریع تورم، ماه گذشته بسته محرکی را با هزینه‌های مالی بالغ بر 39 تریلیون ین تنظیم کرد.

کلید واژه ها: ژاپن اقتصاد اقتصاد ژاپن بحران اقتصادی بحران اقتصادی در ژاپن ین ین ژاپن سید رحمان موسوی صنعت ژاپن


( ۶ )

نظر شما :