تهیه سلاح از ایران و کره شمالی

روسیه جدا به چالش خورده است

۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۰۱۴۴۷۹ اخبار اصلی اروپا
وزارت دفاع انگلیس روز ششم ماه سپتامبر در همین زمینه خاطرنشان کرد، شمار ماموریت های هواپیماهای بدون سرنشین روسیه در استان خرسون در مقایسه با ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته است. وزارت دفاع انگلیس در تحلیلی علت اصلی این امر را کمبود قطعات یدکی هواپیمای بدون سرنشین در روسیه بر اثر تحریم کشورهای غربی بر شمرده و تاکید کرده است: «با محدود شدن ماموریت های پهپادها، عملیات ارتش روسیه هم تحت تاثیر قرار گرفته است.» 
روسیه جدا به چالش خورده است

دیپلماسی ایرانی: ارتش اوکراین برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل روسیه همچنان حملات خود در بخش جنوب این کشور را دنبال می کند. از سوی دیگر به نظر می رسد روسیه که با کمبود جدی نیروی نظامی و تسلیحات در جنگ با اوکراین رو به رو شده است،‌ تهیه تجیهزات نظامی از ایران و کره شمالی را دنبال می کند. وزارت دفاع روسیه روز ششم ماه سپتامبر اعلام کرد، سنگر اوکراین در ایالت دنیپرو پتروفسک را با موشک کروز «‌کالیبر» منهدم کرده است. 

از سوی دیگر ارتش اوکراین در پاسخ به حمله روسیه حملات در بخش جنوب را تشدید کرده و چند شهرک در جنوب شرق را که تحت کنترل روسیه بوده،‌ آزاد کرده است. وزارت دفاع انگلیس روز ششم ماه سپتامبر در همین زمینه خاطرنشان کرد، شمار ماموریت های هواپیماهای بدون سرنشین روسیه در استان خرسون در مقایسه با ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته است. وزارت دفاع انگلیس در تحلیلی علت اصلی این امر را کمبود قطعات یدکی هواپیمای بدون سرنشین در روسیه بر اثر تحریم کشورهای غربی بر شمرده و تاکید کرده است: «با محدود شدن ماموریت های پهپادها، عملیات ارتش روسیه هم تحت تاثیر قرار گرفته است.» 

از سوی دیگر دولت آمریکا از اینکه ایران در حال تحویل صدها هواپیما بدون سرنشین به روسیه است، به شدت ابراز نگرانی کرده است. ایران چنین ادعایی را رد کرده و گفته است که همکاری های نظامی ایران و روسیه از مدت ها پیش جریان داشته، اما ایالات متحده همچنان ادعا می کند که ایران در حال فروش پهپاد به روسیه است و حتی ادعا کرده نیروهای روسیه برای آموزش کادر نظامی خود برای استفاده از پهپادهای ایران به ایران رفته اند.

از سوی دیگر یک مقام ارشد در دولت آمریکا روز ششم ماه سپتامبر در جمع خبرنگاران گفت: «روسیه در حال خریداری میلیون ها موشک و توپ از کره شمالی است و در نظر دارد که از آنها در اوکراین استفاده کند.» این مقام ارشد در ادامه افزود:«‌ این امر نشان می دهد که روسیه با کمبود جدی تسلیحات در جنگ با اوکراین روبه رو شده و ممکن است تسلحیات بیشتری هم از کره شمالی خریداری کند.» 

همچنین پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در همین زمینه خاطرنشان کرد: «ما اطلاعاتی در دسترس داریم که نشان می دهد روسیه برای درخواست گلوله های توپ با کره شمالی تماس گرفته است. این وضعیت فعلی روسیه از نظر توانایی در تامین و نگهداری منابع است. واقعیتی که روسیه با کره شمالی تماس گرفته بیانگر این است که روسیه با مشکل جدی کمبود تسلیحات رو به رو شده است.» همچنین اندیشکده آمریکایی «‌موسسه تحقیقات جنگ»‌ خاطرنشان کرد، ارتش روسیه با کمبود شدید سرباز هم رو به رو شده و دفتر ریاست جمهوری روسیه با دستور مستقیم پوتین اقداماتی را برای جذب داوطلبان شروع کرده است.

منبع: نیکی / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: روسیه ایران و روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین روسیه و اوکراین کره شمالی روسیه و کره شمالی اوکراین و روسیه


( ۲۳ )

نظر شما :

خسرو ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۵
مهمترین ضایعه روسیه در جنگ اکراین از دست دادن سرزمین یا سرباز یا مهمات یا هواپیماوتانک و... نیست بلکه نابود شدن افسانه شکست ناپذیری و قدرقدرتی روسیه است و امریکا و انگلیس به بهای نابودی تمام زیرساختهای اکراین آنرا بدست آورده اند