پسکوف: پیش‌نویس پیشنهادهای روسیه تحویل اوکراین شد

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۲ کد : ۲۰۱۱۳۶۶ سرخط اخبار

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) گفت، روسیه پیش‌نویس سندی شامل پیشنهادهای شفاف به اوکراین ارائه کرده و توپ، اکنون در زمین کی‌یف است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: در حال حاضر، پیش‌نویس سند ما به دست طرف اوکراینی رسیده که شامل بندها و مفاد شفاف است. اکنون توپ، در زمین اوکراینی‌هاست. ما منتظر پاسخ آنها هستیم. طرف اوکراینی به دنبال تشدید روند مذاکرات نیست.

این مقام کرملین ادامه داد: اسرائیل بارها آمادگی خود را بابت برگزاری نشست بین ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهوری روسیه و اوکراین اعلام کرده اما مسکو گفت که یکسری کارها برای آماده‌سازی چنین نشستی نیاز است.

اخیرا، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو آمادگی تل‌آویو برای میزبانی از نشستی احتمالی بین روسای جمهوری روسیه و اوکراین در قدس را تایید کرده بود.

پسکوف همچنین در پاسخ به اینکه آیا این پیشنهاد از سوی پوتین و نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مورد بحث قرار گرفته، گفت: این نخستین باری نیست که طرف اسرائیلی آمادگی خود را برای برگزاری چنین نشستی اعلام کرده و ما نیز شرح دادیم که چنین نشستی نیازمند برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های لازم است.


( ۱ )

نظر شما :