گفت‌وگوی بلینکن و لاپید درباره مسائل منطقه‌ای و ایران

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۰ کد : ۲۰۱۱۳۶۲ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، وزرای امور خارجه این کشور ورژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه‌ای از جمله نقش ایران در منطقه گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر جایگزین رژیم صهیونیستی به تازگی درباره تلاش‌های مشترک برای مقابله با چالش‌های جهانی، از جمله آن چه «[تهدیدهای] ناشی از ایران و نیروهای نیابتی‌اش» عنوان شده، گفت‌وگو کردنده‌اند و بلینکن بر «تعهد راسخ دولت نسبت به امنیت اسراییل تاکید و حملات موشکی اخیر از غزه را محکوم کرد.»
وزارت خارجه آمریکا افزود: او [بلینکن] بر حمایت آمریکا از راهکار مذاکره‌شده دو کشوری و میل به تعمیق و گسترش روابط اسراییل در منطقه به دنبال نشست موفقیت‌آمیز نقب تاکید کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: آن‌ها درباره اهمیت همکاری اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها برای پایان دادن به چرخه خشونت در اسراییل، کرانه باختری و غزه از طریق خویشتن‌داری و خودداری از اقداماتی که تنش‌ها را گسترش می‌دهند، از جمله در حرم شریف/کوه معبد بیت‌المقدس صحبت کردند. آن‌ها درباره اقداماتی که اسراییل در این راستا انجام داده است نیز گفت‌وگو کردند.


نظر شما :