گوترش: منتظر حصول یک توافق مورد قبول همه طرف‌ها در وین با تامین منافع ایران هستیم

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۳ کد : ۲۰۰۹۹۷۹ سرخط اخبار

حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در این دیدار با ابراز خرسندی از فرصت دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان و تبادل نظر و مشورت مستقیم خاطر نشان کرد: ما هم فکر می کنیم باید دولت افغانستان واقعا فراگیر باشد و نه نمایشی و معتقدیم دولت تک قومی راه حل مشکلات در افغانستان نیست. 
دبیر کل سازمان ملل متحد مراتب قدردانی عمیق این سازمان و جامعه جهانی را از رویکرد جمهوری اسلامی در قبال مهاجرین افغانستانی که وضعیت خطرناک و بحران به خود گرفته، ابراز داشت و تاکید کرد: سازمان ملل متحد با اطلاع از وضعیت کمک های محدود و پایین نهادهای بین المللی  به ایران، بر لزوم افزایش و تقویت حمایت ها و کمک های جهانی به ایران در خصوص مهاجرین و پناهجویان افغانستانی و پیگیری این موضوع تاکید کرد.
دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به نگرانی های جامعه جهانی از رشد پدیده شوم تروریسم در افغانستان، همچنین دغدغه های رفع مسائل انسانی از جمله تحقق حق تحصیل و آموزش برای زنان و دختران در افغانستان، بر ضرورت حمایت و کمک به اقتصاد افغانستان و جلوگیری از بروز بحران و فروپاشی اقتصادی در این کشور که موجب تبعاتی برای ثبات و امنیت این کشور، منطقه و جهان می شود، تاکید کرد. 
دبیرکل سازمان ملل متحد با تایید دیدگاه ها و نگرانی های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران و تداوم جنگ در یمن، خاطر نشان کرد: استمرار این فاجعه انسانی واقعا شایسته جهان نیست و باید صلح و ثبات به این کشور و مردم یمن و منطقه برگردد و همه طرف ها و کشورها باید به تحقق راه حل سیاسی در یمن کمک کنند.
آنتونیو گوترش همچنین در خصوص موضوع مذاکرات وین و برجام هم تاکید کرد، همه منتظریم که یک توافق مورد قبول همه طرف ها برای اجرایی شدن هرچه زودتر توافق از سوی طرف های مذاکره و تامین منافع ایران حاصل شود.


نظر شما :