گفت‌وگوی تلفنی پوتین و پاشینیان درباره تحولات قره‌باغ

۳۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۶ کد : ۲۰۰۷۷۶۶ سرخط اخبار

رئیس جمهور روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان در تماسی تلفنی، اقدامات لازم برای ایجاد ثبات در قره‌باغ را به بحث گذاشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه در تماسی تلفنی با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، مسائل مربوط به تحولات قره‌باغ را به بحث گذاشت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین و پاشینیان در این گفت‌وگوی تلفنی، درباره اقدامات لازم برای ایجاد ثبات در وضعیت قره‌باغ رایزنی کردند.

دور جدید درگیری‌ها میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز سه‌شنبه هفته گذشته به وقوع پیوست و نهایتاً سه‌شنبه میان دو طرف آتش‌بس اعلام شد.

وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه اعلام کرد که طی درگیری‌های شدید ۱۶ نوامبر (سه‌شنبه ۲۵ آبان) با جمهوری آذربایجان، ۶ سرباز ارمنستانی کشته شدند.

رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه در ساختمان وزارت خارجه این کشور تاکید کرد که درگیری‌های اخیر در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان نشان می‌دهد وضعیت منطقه همچنان شکننده است و به ادامه حضور نیروهای حافظ صلح روسیه به منظور تضمین ثبات نیاز وجود دارد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «یک سال پیش، درگیری در قره‌باغ متوقف شد و روسیه تلاش‌های میانجیگری قابل توجهی انجام داد با این حال، تیراندازی اخیر در مرز ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان نشان داد که وضعیت در منطقه هنوز به طور کامل آرام نشده است».


( ۴ )

نظر شما :