رییس‌جمهور ترکمنستان پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۱ کد : ۲۰۰۳۴۲۴ سرخط اخبار

رییس‌جمهور ترکمنستان در پیامی انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران اسلامی را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، براساس اعلام سفارت ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران، «قربان بردی محمد اف» رئیس جمهور ترکمنستان با ارسال پیامی خطاب به حجة الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

قربان بردی محمد اف در این پیام تاکید کرده است، سالهاست که روابط چند وجهی بین ترکمنستان با کشور همسایه، جمهوری اسلامی ایران به عنوان روابط حسن همجواری شهرت یافته است. ما کاملا معتقدیم که روابط دوستانه و برادرانه ما بر اساس تجربیات غنی مبتنی بر احترام متقابل، بیش از پیش در راستای منافع دو کشور توسعه خواهد یافت.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین در این پیام برای رئیس جمهور منتخب سلامتی و موفقیت در جهت پیشرفت و سعادتمندی مردم کشور برادر ایران آرزو نموده است.

به گزارش فارس، روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

بعد از اعلام نتایج این دور از انتخابات و طی دیروز و امروز (شنبه و یکشنبه) جمعی از سران و شخصیت‌های خارجی با ارسال پیام‌ها یا تماس‌های تلفنی، انتخاب آیت‌الله رئیسی به این سمت را تبریک گفتند.


نظر شما :