اصابت یک راکت به منزل نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان

۰۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۱ کد : ۲۰۰۰۳۴۰ سرخط اخبار

یک گروه مسلح ناشناس راکتی را به منزل یکی از نمایندگان پارلمان لبنان از حزب الله واقع در اطراف شهر الهرمل شلیک کردند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی لبنان ضمن اشاره به شلیک یک راکت به منزل ایهاب حماده، نماینده حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور واقع در محله التل در اطراف شهر الهرمل از سوی یک گروه مسلح ناشناس گزارش داد، همزمان با شلیک این راکت تیراندازی نیز انجام شد اما کشته و زخمی نداشت.

ارتش لبنان پس از این شلیک، خودروهای گشتی را در خیابان‌های شهر الهرمل مستقر و ایست‌های موقتی را در ورودی‌های شهر ایجاد کرد.

ایهاب حماده با اشاره به اینکه در پاسگاه پلیس شهر الهرمل طرح شکایت کرده، گفت: آنچه اتفاق افتاد نتیجه خلأ امنیتی است.

او افزود: لحظه شلیک همراه با خانواده‌ام در بیروت بودم.

کمتر از یک ماه قبل نیز جسد لقمان سلیم، فعال سیاسی لبنان در داخل یک خودروی اجاره‌ای واقع در مسیر فرعی در شهرک العدوسیه در جنوب لبنان کشف شد.

رهیف رمضان، دادستان دادگاه تجدیدنظر جنوب لبنان اعلام کرد: در جسد سلیم آثار شلیک چهار گلوله در سرش مشاهده شد و هیچ کارت شناسایی همراه جسد نبود.

در حالی که نیروهای امنیتی و قضایی لبنان تحقیقات خود را درباره این قتل آغاز کرده‌اند، واکنش‌های متفاوتی نسبت به ماجرای قتل سلیم در محافل داخلی لبنان شکل گفته و گروهی این ترور را عملیاتی "سفارشی" از سوی احزاب بانفوذ منطقه می‌دانند چرا که سلیم یکی از مهمترین مخالفان سیاست حزب‌الله بود و گروهی دیگر نیز هدف از این ترور را ایجاد آشوب داخلی برای ضربه زدن به مقاومت می‌دانند.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :