چاووش‌اوغلو: اقدام به کودتا در ارمنستان را به شدت محکوم می‌کنیم

۰۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۴ کد : ۲۰۰۰۳۳۲ سرخط اخبار

چاووش‌اوغلو با تاکید بر اینکه ترکیه با هر گونه کودتا در هر جای دنیا مخالف است، درخواست رئیس ستاد کل ارمنستان برای استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پیتر سیارتو، همتای مجارستانی خود در بوداپست، درباره درخواست رئیس ستاد کل و فرماندهان ارشد ارمنستان برای استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور اظهار کرد: اقدام به کودتا در ارمنستان را به شدت محکوم می‌کنیم، ترکیه با هر گونه کودتا در هر جای دنیا مخالف است.

چاووش‌اوغلو اذعان داشت: در دموکراسی طبیعی است که شهروندان از دولت انتقاد کنند و حتی خواستار استعفا شوند؛ اما اینکه نیروهای ارتش، کودتا کنند یا یک دولت منتخب را به استعفا فرا بخوانند، غیرقابل قبول است. بار دیگر این درخواست ارتش ارمنستان را به شدت محکوم می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: فرصت‌های مهمی برای ثبات منطقه وجود دارد و باید به خوبی مورد ارزیابی قرار بگیرد. این نوع اقدامات ثبات کشور را دچار مخاطره می‌کند. به همین دلیل به شدت مخالف آن هستیم. هیچ تماسی در این زمینه نداشتیم و رویدادها را از مطبوعات پیگیری می‌کنیم. ما مخالف کودتا در هر جای جهان هستیم.

گفتنی است صبح امروز اونیک گاسپاریان، رئیس ستاد کل و فرماندهان ارشد ارمنستان با صدور بیانیه‌ای، خواستار استعفای پاشینیان شدند.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :