در تهدید توخالی جدید رژیم صهیونیستی: اگر تعداد موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله لبنان از خط قرمز ما عبور کند، اقدام می‌کنیم

۰۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۳ کد : ۲۰۰۰۳۳۰ سرخط اخبار

ارتش رژیم صهیونیستی در یاوه‌گویی جدید مدعی شد در صورتی که تعداد موشک‌های نقطه‌زنی که در اختیار حزب‌الله لبنان هستند، از مقدار مشخص یعنی حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ عدد عبور کند، مجبور به اقدام و هدف قرار دادن آن زرادخانه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" امروز (پنج‌شنبه) به نقل از عیران نیف، فرمانده تیپ روش‌های جنگی و نوگرایی نوشت، اگر حزب‌الله از سقف کمی و کیفی سلاح‌های نقطه‌زن عبور کند، خواستار اقدام علیه آن خواهیم شد. این یک تصمیم جدی است و ما هرگز نمی‌توانیم از آن فرار کنیم.

نیف در ادامه موشک‌های حزب‌الله را پس از خطر "برنامه هسته‌ای ایران" دومین تهدید بزرگ برای امنیت این رژیم دانست و گفت: این اتفاقی است که ارزیابی‌هایی از وضعیت آن در دست انجام است و این سناریوی تمرینات است، همه چیز متوجه آنجاست اما پاسخ برای آن نیز وجود دارد، در این میان تلاش می‌کنیم  روی راه‌های ابتکاری دیگری کار کنیم، راه‌هایی که به آنها (موشک‌ها) اجازه رسیدن به آنجا را ندهند.

تمیر هایمن، رئیس مرکز اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) به تازگی اظهار کرده است: حزب‌الله در حال حاضر ده‌ها خمپاره و موشک‌های نقطه‌زن در اختیار دارد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، نگرانی از اقدامات حزب‌الله در راستای تجهیز آن به تعداد بیشتری از سلاح‌های نقطه‌زن برای هدف قرار دادن نقاطی مهم در جنگ آتی همانند پایگاه نیروی هوایی، زیرساخت‌ها، تاسیسات انرژی و نهادهای دولتی بر اراضی اشغالی حکم‌فرما است.

یسرائیل هیوم در ادامه نوشت، ارتش اسرائیل در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از تجهیز حزب‌الله به موشک‌های نقطه‌زن انجام داده و بخش بزرگی از حملات منسوب به نیروی هوایی (این رژیم) در سوریه برای ناکام گذاشتن و یا کارشکنی در قاچاق سلاح‌های نقطه‌زن به لبنان انجام شدند.

همچنین این روزنامه نوشت، برخی مسؤولان عالی رتبه بر این باورند که اسرائیل باید خطوط قرمز مشخصی را در رابطه با مساله موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله تعیین کند زیرا صحبت از یک تهدید معمولی است که احتمال دارد به سطح بی‌سابقه‌ای برسد، مسؤولان تعداد ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ موشک نقطه‌زن را بالاترین سقفی اعلام کردند که در صورت رسیدن حزب‌الله به آن، اسرائیل باید اقدام کند.

یسرائیل هیوم به نقل از عاموس یدلین، رئیس سابق "امان" نوشت، باید زمان درست عملیات علیه سلاح‌های نقطه‌زن حزب‌الله بررسی و تعریف شود چرا که می‌دانیم این مساله احتمال دارد به یک تنش گسترده منجر شود و صدها موشک نقطه‌زن در اختیار محور دشمن به ویژه حزب‌الله است و این تهدیدی استراتژیک است که نمی‌توان اجازه داد توسعه یابد.

یدلین افزود: اگر حزب‌الله در توسعه قدرت خود شتاب ورزد، این مساله نیازمند بررسی آغاز حمله‌ای بازدارنده از سوی اسرائیل جهت جلوگیری از این افزایش قدرت برای حزب‌الله است، برخی طرف‌ها بر این باورند که چنین اقدامی که قطعا به یک جنگ منجر می‌شود، برای اسرائیل ممنوع است آنها باید استفاده از این فرصت افزایش تنش منطقه‌ای در مرزهای شمالی برای هدف قرار دادن این قدرت حزب‌الله را نیز بررسی کنند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :