بایدن: بعد از صحبت با ترامپ از نامه" دوستانه" او میگویم

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۲ کد : ۱۹۹۹۲۶۵ سرخط اخبار

رئیس جمهور جدید آمریکا بدون ارائه جزئیات اعلام کرد، رئیس جمهور سابق این کشور پیش از ترک کاخ سفید نامه "بسیار دوستانه‌ای" برایش به یادگار گذاشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا حین امضای نخستین دستورات اجرایی‌ ریاست جمهوری‌اش به خبرنگاران در دفتر ریاست جمهوری گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نامه بسیار دوستانه‌ای برایم گذاشته است.

وی در حالی که به خاطر پروتکل‌های کووید ۱۹ ماسک به صورت داشت، افزود: از آنجایی که این نامه خصوصی است تا زمانی که با ترامپ صحبت نکنم، درباره محتوای این نامه چیزی نمی‌گویم. اما این نامه دوستانه بود.

یکی از مقامات کاخ سفید پیش‌تر تایید کرد که ترامپ یادداشتی برای بایدن به یادگار گذاشته و طبق سنت عمل کرده است. طبق یکی از سنت‌های ریاست جمهوری آمریکا، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری به هنگام خروج از کاخ سفید پیام خصوصی برای جانشینش به یادگار می‌گذارد.

اما از آنجایی که ترامپ از قبول شکست در مقابل بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ امتناع کرده و به هنگام صحبت درباره دولت جدید آمریکا از اشاره به نام بایدن خودداری کرده است، مشخص نیست که آیا در این پیام خصوصی حرف‌های دوستانه‌ای زده است یا خیر.

ترامپ در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت نکرد. وی در عوض پیش از سفر به فلوریدا در مراسم تودیع در پایگاه مشترک اندروز سخنرانی کرد.

ترامپ در پایان سخنانش خطاب به طرفدارانش گفت: خداحافظ، ما شما را دوست داریم و به نوعی باز خواهیم گشت. زندگی خوبی داشته باشید، به زودی شما را خواهیم دید.

انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :