انصارالله، ائتلاف سعودی را به حمله علیه پنج استان متهم کرد

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰ کد : ۱۹۹۹۲۶۱ سرخط اخبار

جنبش انصار الله یمن، ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان را به انجام حملات هوایی علیه مناطق تحت کنترل خود در استان‌های «الحدیده»، «حجه»، «الجوف»، «البیضاء» و «مأرب» متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المسیره، سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد، ائتلاف متجاوز عربی هشت حمله به استان «الحدیده» انجام داد.

وی در ادامه افزود، نیروهای جنبش انصار الله یمن پرواز ۳۰ فروند هواپیمای اطلاعاتی را بر فراز آسمان شهر «الحدیده»، مناطق «کیلو ۱۶»، «الفازه»، «الجبلیه» و «الجاح» و نیز دو شهر «التحیتا» و «الدریهمی» در مرکز، شرق و جنوب الحدیده رصد کردند.

سخنگوی جنبش انصار الله یمن همچنین تصریح کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ائتلاف عربی با حملات هوایی و این پروازها ۱۳۸ مرتبه آتش بس را نقض کردند که از میان آنها ۲۲ مرتبه نقض با حمله موشکی و توپخانه‌ای و ۷۹ مرتبه با سلاح جنگی مختلف صورت گرفته است.

ائتلاف سعودی مجددا استان «حجه» واقع در شمال غربی یمن را با پنج حمله به شهر «حرض» و شهرستان «حیران» واقع در شمال غربی حجه هدف قرار داد.

جنگنده‌های ائتلاف عربی چهار حمله به استان «الجوف» واقع در مرز با عربستان انجام دادند و منطقه «المرازیق» واقع در شهرستان «خب و الشعف» در شرق الجوف را هدف قرار دادند و استان «البیضاء» در مرکز یمن نیز در معرض سه حمله در منطقه «قیفة» در شمال غربی این استان قرار گرفت.

حملات ائتلاف سعودی تا استان «مأرب» در شمال شرق یمن امتداد یافت و این ائتلاف متجاوز دو حمله به شهرستان «مدغل» در شمال غربی مأرب انجام داد.

یمن از حدود پنج سال پیش شاهد جنگ و درگیری‌ میان نیروهای انصارالله و دولت مستعفی یمن است. از سال ۲۰۱۵ نیز ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

انتهای پیام


نظر شما :