مخالفت قطر با پیشنهاد آمریکا برای سازش با رژیم صهیونیستی

۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۹۹۸۰۹۷ سرخط اخبار

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد، دوحه با پیشنهاد واشنگتن برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع دیپلماتیک به روزنامه رای الیوم گفت، سفر جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و حامل پرونده عادی سازی روابط و ناظر طرح معامله قرن به دوحه حاوی درخواست روشن از سوی آمریکا برای پیوستن دوحه به قطار عادی سازی روابط طی روزهای اندک باقیمانده از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود.

این منبع تاکید کرد، اما دوحه با این درخواست مخالفت کرد و مسوولان قطری در نشست خود با کوشنر در دوحه مخالفت خود را در این مورد اعلام کردند.

کوشنر روز چهارشنبه به همراه هیئتی از مسوولان آمریکایی وارد دوحه شده و با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار کرد. رسانه های قطری اعلام کردند، کوشنر در این سفر روابط همکاری استراتژیک میان دوحه و واشنگتن و دیگر مسائل منطقه ای و بین المللی و احوالات خاورمیانه را بررسی کرد.

پیش از این مطبوعات از سفر دوره ای کوشنر به عربستان و قطر خبر داده و اعلام کردند، هدف از این سفر حل اختلاف شورای همکاری خلیج فارس است که به محاصره قطر منجر شده است اما به درخواست های آمریکا از دوحه درباره عادی سازی روابط اشاره ای نکردند تنها ترامپ و وزیر خارجه او از یک صف طویل کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دم زدند که منتظر نوبت خود طی روزهای آینده هستند.

منبع مذکور که اخیرا با مسوولان عمانی دیدار داشته است پیرامون امکان صلح عمان با رژیم صهیونیستی پس از مراکش قاطعانه پاسخ داد، مسقط فعلا چنین تصمیمی نخواهد گرفت و این مساله در مورد کویت هم صادق است.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :