ظریف : فرانسوی‌ها درخواستی از ایران برای مذاکره با روس‌ها در مورد وضعیت لبنان نداشته‌اند

۰۲ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۶ کد : ۱۹۹۵۷۰۳ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار کرد: احتمال دارد که در جریان سفر به مسکو با دوستان روس خود در مورد مسائل لبنان صحبت کنیم ولی از موضوعات دارای اولویت در دستور کار ما نیست .

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف چهارشنبه شب پس از ورود به مسکو در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف سفر خود به این کشور پرداخت و در پاسخ به این سوال که برخی از رسانه‌های منطقه  مدعی شده‌اند که دولت فرانسه از شما خواسته که در جریان این سفر با مقامات روسیه در مورد لبنان صحبت کنید ،خاطرنشان کرد : بعضی خبرهایی که میشنوم برای خودم نیز خنده‌دار است ،چنین چیزی صحت  ندارد .

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان اظهار کرد:احتمال دارد که در جریان این سفر با دوستان روس خود  در مورد لبنان صحبت کنیم ولی از موضوعات دارای اولویت در دستور کار ما نیست و از زمان سفر به لبنان تا به امروز با فرانسوی‌ها  در مورد موضوع لبنان گفتگویی نداشته‌ام.

ظریف همچنین  به برگزاری اجلاس سیکا در روسیه اشاره کرد و گفت:این اجلاس به صورت ویدیو کنفرانس با محوریت ویروس کرونا برگزار می‌شود و در ابتدا  قرار بود  من از تهران در این نشست شرکت کنم  ولی اکنون با توجه به سفر  صورت گرفته از مسکو در  این اجلاس شرکت می‌کنم .


نظر شما :