در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد: عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نتیجه‌ای جزو نفرت برای حاکمان ندارد

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۲ کد : ۱۹۹۵۵۷۷ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی در جلسه امروز این کیمسیون گفت که در این جلسه نمایندگان گروه‌های مقاومت ضمن تقبیح روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با دولت‌های امارات و بحرین راهکار حل موضوع فلسطین مقاومت و وحدت جریان‌های مقاومت بیان کرد.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: این جلسه با حضور خالد قدومی رئیس دفتر حماس در تهران، ناصر ابوشریف رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی در تهران، صلاح فحص نماینده جنبش اسلامی امل و عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله لبنان در تهران برای بررسی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با دولت‌های امارات و بحرین برگزار شد.

وی  توضیح داد: در این جلسه نمایندگان گروه مقاومت تحلیل خود را نسبت به تحولات رخ داده  در کشورهای حاشیه خلیج فارس  و فشار آمریکایی‌ها برای عادی سازی روابط این کشورها با رژیم صهیونیستی ارائه کردند. همچنین ضمن تقبیح روند عادی سازی تاکید کردند که در بین ملت‌های منطقه حرکت رخ داده از سوی دولت‌های امارات و بحرین پذیرفته شده نیست و جزو نفرت آورده‌های برای حاکمان این دولت‌ها ندارد.

وی ادامه داد: همچنین  تاکید شد که این تلاش ها مبتنی بر نیازهای نتانیاهو و ترامپ  در سیاست داخلی در بحث انتخابات بوده و متاسفانه دولت‌های امارات و بحرین وارد مسیر غلطی شدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این جلسه راهکار حل موضوع فلسطینت مقاومت و وحدت جریان‌های مقاومت بیان کردند . نمایندگان گروه‌های مقاومت بر ضرورت وحدت بین نیروهای مقاومت و همکاری بین آنها تاکید کردند و دستاوردهای حاصل از آن را مطرح کردند. نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی ضمن اعلام همبستگی و حمایت با مردم فلسطین بر پیگیری با اولویت موضوع فلسطین و آرمان و آزادسازی قدس شریف تاکید داشته و بار دیگر حمایت مجلس شورای اسلامی از جریان‌های مقاومت را اعلام کرد.

عمویی در پایان گفت: در ادامه جلسه تعدادی  دیگری از مواد طرح تاسیس سازمان پدافند غیر عامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام


نظر شما :