تاکید وزیر خارجه بوسنی هرزگوین بر لزوم پیشبرد مناسبات دوستانه با ایران

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۹۹۳۹۰۵ سرخط اخبار

خانم بیسرا تورکوویچ، وزیر خارجه بوسنی هرزگوین در دیدار با محمود حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو بر لزوم پیشبرد مناسبات دوستانه دو کشور در ابعاد مختلف تاکید و از تلاش‌های سفیر کشورمان در این راستا قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، در این ملاقات معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه بوسنی هرزگوین با یادآوری نقش موثر حمایت‌های دولت و ملت ایران از مردم بوسنی هرزگوین در زمان سخت گذشته تصریح کرد: ملت بوسنی هرزگوین همواره قدردان حمایت‌های ملت ایران باقی خواهد ماند.
همچنین در این دیدار خداحافظی که با توجه به نزدیکی پایان ماموریت سفیر کشورمان صورت پذیرفت  حیدری ضمن تشریح تلاش‌ها و دستاوردهای حاصل شده در راستای پیشبرد روابط دو کشور در سالیان اخیر خواستار حفظ روند رو به گسترش مناسبات دو جانبه در آینده شد. 
در این دیدار سفیر کشورمان از افزایش چهار برابری حجم مبادلات تجاری دو کشور در چهار سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا تا حدی باعث کندی این روند شد که امیدواریم با غلبه بر این بیماری، شتاب گسترش مناسبات از سر گرفته شود. 
حیدری همچنین با اشاره به سفر پیشین ظریف وزیر امور خارجه ایران به سارایوو ابراز امیدواری کرد در آینده فرارو شاهد سفر وزیر خارجه بوسنی هرزگوین به تهران باشیم.
در این دیدار همچنین وزیر خارجه بوسنی هرزگوین  از وضعیت شیوع کرونا در ایران جویا شد و ابراز امیدواری کرد که مردم ایران هرچه زودتر بر این بیماری غلبه کنند.


نظر شما :