وزیرخارجه عراق: امنیت عراق و کشورهای خلیج [فارس] یکی است

۰۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۹۹۲۵۰۹ سرخط اخبار

وزیر خارجه عراق گفت که امنیت این کشور و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به یکدیگر مرتبط است و بغداد قصد دارد روابط خود را با این کشورها توسعه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز (یکشنبه) در گفت‌و‌گوی تلفنی با «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، بر توسعه روابط بغداد با کشورهای عضو این شورا تأکید کرد.

به نوشته وبگاه شفق نیوز، وزیر خارجه عراق در این مکالمه تلفنی گفت: «اولویت سیاست خارجه عراق توسعه همکاری‌ها به ویژه با کشورهای خلیج [فارس] و شورای همکاری است و این همکاری‌ها می تواند موجب ایجاد یک منطقه همکاری وسیع و مشترک شود.»

در این گفت‌و‌گو طرفین همچنین بر امضای یادداشت تفاهمات مشترک تأکید کردند و فؤاد حسین گفت که امنیت عراق بر امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس تأثیر مستقیم دارد و طرفین باید همکاری‌های امنیتی و اقتصادی خود را توسعه دهند.

او همچنین با اشاره به سفر هفته گذشته وزیرخارجه عراق به بغداد، این دیدار را دارای اثرات مثبت دانست و گفت که در این سفر در خصوص اجرای مصوبات کنفرانس بازسازی عراق در کویت و توسعه روابط با این کشور و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت‌و‌گو شد.

«احمد ناصر محمد الصباح» وزیر خارجه کویت در ۲۵ خرداد وارد عراق شد و با مسئولان این کشور دیدار کرد. کویت در اکتبر سال ۲۰۱۹ کنفرانس «بازسازی عراق» را برگزار کرد و برخی از کشورها متعهد به ارائه کمک‌های مالی به بغداد شدند.

کلید واژه ها: عراق


نظر شما :