اتحادیه اروپا: انگلیس باید در مورد مذاکرات تجاری واقعبین باشد

۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۹۹۱۸۹۱ سرخط اخبار

رئیس هیئت مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا در مورد برگزیت، تأکید کرد که دولت انگلیس باید درخواستهای واقع بینانه‌تری در مذاکرات تجاری هفته جاری با این اتحادیه مطرح کند.

به نقل از بلومبرگ، میشل بارنیه، رئیس هیئت مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا در مورد برگزیت، تأکید کرد که دولت انگلیس باید درخواستهای واقع بینانه‌تری در مذاکرات تجاری هفته جاری با این اتحادیه مطرح کند.

بارنیه در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز گفت: ما به صراحت می‌خواهیم توافق نامه‌ای (با انگلیس) داشته باشیم، اما به هر قیمتی توافق نمی‌تواند وجود داشته باشد.

وی افزود: ما چیزی را که باعث می‌شود این بازار واحد (اتحادیه اروپا) شکننده‌تر شود، هرگز نخواهیم پذیرفت.

بر اساس این گزارش، در صورت‌عدم دستیابی به توافق تجاری تا پایان سال، انگلیس قرار است بازار واحد اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی را ترک کند.

بارنیه در ادامه گفت: موضوع فقط تبدیل کردن تعهداتی که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و رهبران اتحادیه اروپا در سال گذشته اعلام کردند، به یک متن قانونی است. نه بیشتر، نه کمتر.

این مقام اتحادیه اروپا همچنین گفت: ما باید تعهداتی را که نسبت به یکدیگر پذیرفتیم، به یاد بیاوریم.

وی افزود انگلیس در طول فرآیند برگزیت تلاش کرده است تا مزایای عضویت در اتحادیه اروپا را بدون پذیرش تعهدات مربوطه دست چین کند.

بارنیه به ساندی تایمز همچنین گفت که اگرچه مذاکرات دو طرف هنوز پیشرفت بزرگی نداشته است ولی حتی اگر دشوار باشد، من معتقدم که توافق ممکن است.

 تسنیم

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا برگزیت انگلیس


نظر شما :