قرنطینه ۷۰۰ هزار نفر در مرز چین

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۹ کد : ۱۹۹۱۵۳۸ سرخط اخبار

شهر شولان با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر در منطقه ای واقع در شمال شرق چین و هم مرز این کشور با روسیه در پی شیوع ویروس کرونا به طور کامل قرنطینه شد.

به گزارش ایرنا رسانه های چین از چند روز قبل گزارش هایی درباره شیوع بیماری در این منطقه منتشر کرده بودند اما کمیسیون بهداشت ملی چین امروز اعلام کرد که ۷۰۰ هزار نفر از روز دوشنبه در قرنطینه کامل قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش این کمیسیون، هیچکسی تا اطلاع ثانوی حق ورود و خروج به این شهر را ندارد و از هر خانواده فقط یک نفر می تواند دو روز یک بار به مدت ۲ ساعت برای خرید از خانه خارج شود.

در شهر "جی لین" واقع در استان "جی لین" در شمال شرق چین هم تاکنون ۳۴ مورد جدید ابتلا به کرونا اعلام شده است که ظاهرا همه این موارد از این شهر مرزی سرایت کرده است.

در پایان ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ وقتی که مواردی از کرونا در شهر ووهان مرکز استان هوبی چین گزارش شد، میلیون ها نفر از ساکنان شهر در قرنطینه قرار گرفتند.

در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۷ نفر دیگر بر شمار مبتلایان به کرونا در چین افزوده شده است که چهار نفر از آنها چینی هایی هستند که به کشور بازگشته اند دو نفر هم در استان لیائونینگ و یک نفر هم در شهر شانگهای مبتلا شده است.

شهر "جی لین" در شمال شرق چین هم از یک هفته قبل محدودیت های گسترده ای را برای ساکنان شهر در نظر گرفته است تا ابتلای خوشه ای کرونا و سرایت آن به دیگر مناطق چین که حالا عاری از کرونا می باشند، جلوگیری کند.

به دستور مقام های ارشد دستکم ۶ نفر از مسئولان محلی در شهرهای شمال شرقی کشور به دلیل سهل انگاری در کنترل بیماری، از مقامشان برکنار شده اند.

کلید واژه ها: چین شیوع کرونا در ایران


نظر شما :