لغو تدریجی قرنطینه در آسیا و اقیانوسیه

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۳ کد : ۱۹۹۱۲۳۸ سرخط اخبار

برخی از کشورهای آسیا واقیانوسیه با عبور از اوج شیوع ویروس کرونا، در حال لغو تدریجی قوانین مربوط به قرنطینه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشورهای مختلفی در جنوب آسیا و اقیانوسیه اعلام کردند با عبور از اوج شیوع کرونا، قوانین مربوط به قرنطینه را تدریجاً لغو می‌کنند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «کری لام» رئیس دولت هنگ‌کنگ گفت مدارس، سینما‌ها و آرایشگاه‌ها از روز جمعه مورد بازگشایی قرار خواهند گرفت و به‌طور همزمان، مسئولان ماسک مورد نیاز ۷.۵ میلیون شهروند را تأمین خواهند کرد.

تا کنون در هنگ‌کنگ ۱۰۴۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تنها ۴ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در کره جنوبی که زمانی دومین کشور آلوده به ویروس کرونا بعد از چین بود، دولت روز چهارشنبه اعلام کرد قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی برداشته شده و مدارس نیز از روز دوشنبه هفته آینده باز می‌شوند. این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته تنها شاهد دو مورد ابتلا به ویروس کرونا بود.

دولت تایلند نیز از روز دوشنبه قوانین مربوط به محدودیت رفت‌وآمد و تجمعات را لغو کرده است. با این حال حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان برقرار است. در ویتنام، کشور همسایه تایلند که تا کنون تنها ۲۷۱ مورد ابتلا به کرونا را تجربه کرده است زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است.

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا قصد دارد روز جمعه بازگشایی کسب‌وکارها را در جلسه کابینه مطرح کند. گفته می‌شود دولت این کشور قصد دارد از ماه جولای (تیر) این اقدام را عملی کند.

در حال حاضر در استرالیا کمتر از هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا هستند. از آغاز شیوع ویروس کرونا در این کشور، بیش از ۷۰۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۹۶ نفر در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر، «جاسیندرا آردن» نخست وزیر نیوزیلند، کشور همسایه استرالیا، روز چهار شنبه گفت به زودی مسافرت میان این دو کشور از سر گرفته می‌شود. آردن گفت، اقدام به‌موقع نیوزیلند در مهار ویروس کرونا این کشور را به «بهشتی امن» مبدل کرده است.

تاکنون ۱۴۸۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا در نیوزیلند ثبت شده است و ۲۱ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کلید واژه ها: ویروس کرونا


نظر شما :